امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی که برای شرکت در ششمین نشست «فرمت مسکو» به روسیه سفر کرده‌، با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ی روسیه، دیدار کرده ‌است.

وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی، با پخش خبرنامه‌ا‌ی گفته است که وزیران امور خارجه‌ی امارت اسلامی و روسیه، روی هم‌کاری‌های دوجانبه و وضعیت اقتصادی و امنیتی افغانستان گفت‌وگو کرده‌ اند.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

در خبرنامه‌ی وزارت خارجه به نقل از وزیر امور خارجه‌ی روسیه، آمده است که این کشور تلاش می‌کند در نشست‌هایی که پیرامون افغانستان برگزار می‌شود، نمایندگانی از امارت اسلامی نیز حضور یابند.

ضیااحمد تکل، معاون سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی، در این باره گفته است: «وزیر خارجه‎‌ی روسیه گفت که این کشور در نشست‌هایی که پیرامون افغانستان بوده، نمایندگانی از امارت اسلامی را دعوت کرده است و به این روند ادامه می‌دهد. سرگئی لاوروف هم‌چنان تأکید کرد که سرمایه‌ی بانک مرکزی افغانستان آزاد شود و تعامل کشورها با امارت اسلامی افغانستان نباید مشروط باشد.»

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

بر بنیاد خبرنامه، وزیر امور خارجه‌ی روسیه ضمن تأکید بر رهاسازی سرمایه‎‌های بانک مرکزی افغانستان، گفته است که افغانستان نقش مهمی در اتصال منطقه‌ا‌ی دارد. وزیر خارجه‌ی روسیه، هم‌چنان اعلام کرده که شرکت‌های این کشور آماده است در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال، امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی در دیدار خود با سرگئی لاوروف، ‌بار دیگر از نبود تهدیدهای هراس‌افکنی در افغانستان اطمینان داده‌ است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: