مسئولان در وزارت معادن و پترولیم حکومت سرپرست، امروز (شنبه، ۳۱ سنبله) در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی این وزارت، می‌گویند که در جریان یک سال گذشته حدود ۷۸ هزار قیراط «زمرد» به ارزش حدود ۵.۵ میلیون دالر امریکایی از طریق داوطلبی آزاد به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به فروش رسیده است.

مسئولان در این وزارت، می‌افزایند که در جریان یک سال پسین حدود ۱۷۰۰ ساحه‌ی معدن زمرد در پنجشیر سروی و تثبیت و برای استخراج قانونی آن ۵۷۵ اجازه‌نامه صادر شده که از این رهگذر به ۱۵ هزار تن فرصت‌های شغلی ایجاد شده است.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

به گفته‌ی مسئولان در وزارت معادن و پترولیم، در جریان یک سال گذشته ۸۰ قرارداد معدن‌ها به مقیاس کوچک با سرمایه‌گذاران داخلی عقد و قرارداد ۱۰ معدن به مقیاس کوچک نیز لغو شده است.

مسئولان در وزارت معادن و پترولیم، تأکید می‌کنند که این وزارت هم‌اکنون ۱۶۷ قرارداد فعال معدن‌های کوچک به ارزش حدود ۱۰ میلیارد افغانی دارد که از این رهگذر به هزاران تن به گونه‌ی مستقیم و غیرمستقیم فرصت‌های شغلی فراهم شده است.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

مسئولان، هم‌چنان می‌گویند که در جریان یک سال گذشته وزارت معادن و پترولیم ۵۲ جواز پروسس منرال‌ها را به شرکت‌های متقاضی صادر کرده است.

به گفته‌ی مسئولان در وزارت معادن و پترولیم، این وزارت در جریان یک سال پسین به منظور تنظیم و پیشبرد بهتر کارها، هشت تفاهم‌نامه‌ی هم‌کاری را با نهادهای داخلی و خارجی به امضا رسانده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: