مسئولان در وزارت فواید عامه‌ی حکومت سرپرست امارت اسلامی، امروز (پنج‌شنبه، ۱ سنبله) به سلام‌وطندار می‌گویند که این وزارت کار بازسازی اساسی شاه‌راه سالنگ را در سه بخش آغاز کرده است و هم‌زمان کار کانکریت‌ریزی هم آغاز خواهد شد.

محمداشرف حق‌شناس، سخن‌گوی این وزارت، می‌گوید که به منظور تنظیم بهتر رفت‌وآمد وسایط ترانسپورتی، شاه‌راه سالنگ از امروز به روی موترهای باربری بسته شده است. او می‌افزاید که موترهای مسافربری می‌توانند از مسیرهایی که از سوی این وزارت در شاه‌راه سالنگ آماده شده است، رفت‌وآمد کنند.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

سخن‌گوی وزارت فواید عامه‌، تصریح می‌کند: «وزارت فواید عامه، کار بازسازی اساسی شاه‌راه سالنگ را در سه بخش آغاز کرده است و کانکریت‌ریزی هم شروع می‌شود. به منظور سرعت‌بخشیدن کار پروژه و تنظیم بهتر وسایط ترانسپورتی، شاه‌راه سالنگ از امروز اول سنبله به روی وسایط باربری تا ختم کار کانکریت‌ریزی بسته می‌شود؛ اما وسایط مسافربری تیزرفتار به طور ۲۴ساعته از مسیر بدیل رفت‌وآمد کرده می‌توانند.»

شاه‌راه سالنگ، یکی از مهم‌ترین مسیرهای بازرگانی و اقتصادی افغانستان است که نه تنها ولایت‌های شمالی کشور را به مرکز وصل می‌کند؛ بل در بخش انتقال اموال بازرگانی افغانستان به آسیای میانه نیز نقش مهم دارد.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

گفتنی است که سال گذشته‌ی خورشیدی کار بازسازی شاه‌راه سالنگ آغاز شده بود؛ اما با سردشدن هوا متوقف شد. انتظار می‌رود که امسال کار آن تکمیل شود.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: