شام روز گذشته رئیس جمهور در صفحۀ توییترش از انجام موفقیت‌آمیز یک عملیات جراحی پروستات خبر داد.

محمداشرف غنی در این توییت گفته است که او در شفاخانۀ سردار داوودخان در کابل زیر تیغ جراحان قرار گرفت و بابت انجام این عملیات موفقیت‌آمیز جراحی، از داکتران و کارمندان شفاخانه از صمیم قلب متشکر است.

شماری از مشاوران و کارمندان ارگ ریاست جمهوری در مورد عملیات موفقانۀ رئیس جمهور، استاتوس‌هایی در فیس‌بوک و توییتر نوشته‌اند که با واکنش‌های متفاوت کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.

اکثر این دیدگاه‌ها حاوی فحش‌های رکیک است که لازم نیست در این مطلب گنجانیده شود.

شماری از شهروندان برای رئیس‌جمهور آرزوی مرگ کرده‌اند و گفته‌اند که امیدوارند از زیر تیغ جراحی سالم بیرون نشود و شماری نیز انجام عملیات در داخل کشور را اقدامی نمادین و عوام‌فریبانه خوانده‌اند.

امین‌الله فروتن، پای استاتوس شاه‌حسین مرتضوی، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور نوشته است: «این‌ که در شفاخانه‌یی در کشور به گونۀ نمایشی و برای کمپاین خودتان برای چند لحظه‌ مهمان بود را این‌قدر انعکاس می‌دهید، اما آن مواقع که در بهترین بیمارستان‌های جهان بستری بود چرا انعکاس نمی‌دادید؟»

شاه‌حسین مرتضوی، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور، عکسی از اشرف غنی را شفاخانه در حالی که کتاب مطالعه می‌کند نشر کرده است. برخی از کاربران فیس‌بوک با لحن تندی انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند که حلقۀ نزدیک به رئیس‌جمهور هیچ‌گاه از اشتباهات او سخن نمی‌گویند، بلکه همواره تلاش می‌کنند از خوبی‌ها و زحمات نمادین او تعریف و تمجید کنند.

فرهاد موسوی، یکی از کاربران نوشته است، شفاخانه‌های دولتی برای مراجعین عادی هیچ نوع خدمت بهداشتی ارائه نمی‌کنند و بدترین و فرسوده‌ترین وسایل را در اختیار مریض قرار می‌دهند، اما برای رئیس‌جمهور بهترین وسایل را فراهم کرده‌اند. او گفته است که مشکل رئیس‌جمهور خیلی جدی نبوده، وگرنه حتماً برای درمان به خارج از کشور می‌رفت.

رقیه رضایی نوشته است: «رئیس‌جمهور کاری نکرده است که برایش آرزوی سلامتی کنیم، تاریخ درباره‌اش قضاوت خواهد کرد، او قاتل میلیون‌ها شهروند کشور است.»

شماری از کاربران فیس‌بوک زیر استاتوس بی‌بی‌سی که در مورد این عملیات رئیس‌جمهور نوشته شده، نیز ابرازنظرهای عجیبی کرده‌اند. این دیدگاه‌ها از بس زننده بوده است که بی‌بی‌سی در پاسخ به مخاطبانش نوشته است: «از همۀ عزیزانی که دیدگاه خود را می‌نویسند، تشکر می‌کنیم. ابراز نظر حق مسلم تمام مخاطبان است. مجدداً از همۀ کاربران گرامی صمیمانه تقاضا می‌کنیم که هنگام طرح دیدگاه‌شان، اصول و مقررات صفحه را رعایت کنند. از دشنام، توهین و اتهام بستن بر دیگران خودداری کنند.»

شماری از کاربران هم از این اقدام رئیس‌جمهور استقبال کرده و آن را تشویق و ترغیب داکتران کشور می‌دانند.

حدیث پویا، یکی از کاربران نوشته است که فرماندهان و وکلا برای مشکلات بسیار کوچک به خارج از کشور می‌روند، اما رئیس‌جمهور با این اقدامش ثابت کرد که به داکتران و شفاخانه‌های کشور اعتماد دارد.»

نوشتن استاتوس لحظه‌به‌لحظه در مورد عملیات پروستات رئیس‌جمهور توسط مشاورانش از سوی شهروندان در حالی واکنش‌برانگیز می‌شود که پیش از این نیز، حلقۀ نزدیک به رئیس‌جمهور که به «فیس‌بوک چلوونکی‌ها» شهرت دارند، در مورد هر اقدام ولو کوچک رئیس‌جمهور مطالب طولانی با کلمات و جملات تحسین‌برانگیز می‌نوشتند.

کلیدواژه‌ها: //

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: