پزشکان: روش‌های پیش‌گیری از بارداری می‌تواند مشکلات صحی را به زنان ایجاد کند

شماری از زنان، می‌گویند که روش‌های متفاوت وقفه‌دهی میان ولادت‌ها سبب ایجاد گونه‌های مشکلات صحی در آنان شده است. این زنان، می‌‌افزایند که استفاده از قرص‌ها و پیچکاری‌های پیش‌گیری از بارداری، کپسول و لوپ (IUD)، سبب ایجاد مشکلات صحی از جمله سردردی شدید، کم‌حوصلگی، افسردگی و اضافه‌وزن، در آنان شده است.

رییس یوناما: به تعامل سازنده برای ایجاد فضای اعتماد میان افغانستان و جامعه‌ی جهانی ادامه می‌دهیم

روزا اوتونبایوا، رییس دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، می‌گوید که این نهاد در بیش از دو دهه‌ی گذشته به گونه‌ی خستگی‌ناپذیر با شهروندان افغانستان برای دست‌یابی به صلح، امنیت و توسعه‌ی اقتصادی، کار کرده است.
او، این موضوع را در نشستی که به مناسبت هفتادونهمین سال‌روز تأسیس سازمان ملل متحد برگزار شده بود، مطرح کرده است.

مجاهد: کشورهای عضو بریکس به موضوع‌های اقتصادی منطقه تمرکز داشته باشند

در اعلامیه‌ی پایانی رهبران سازمان بریکس، در باره‌ی افغانستان با تأکید بر ادامه‌ی کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور، آمده است که بایستی به مسئله‌ی افغانستان راه‌حل فوری سنجیده شود و حکومت امارت اسلامی نیز محدودیت‌های وضع‌شده در برابر آموزش دختران را برطرف کند.

حزب‌الله ۱۳۵ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است

ارتش اسرائیل، اعلام کرده که حزب‌الله لبنان در ۲۴ ساعت گذشته دست‌کم ۱۳۵ موشک را به سوی این کشور شلیک کرده است. شبکه‌ی خبری الجزیره، گزارش داده که حزب‌الله لبنان روز گذشته با شلیک این شمار موشک‌ها تل‌آویو، پایتخت اسرائیل و بخش‌های شمالی این کشور را هدف قرار داده است.