وزارت اقتصاد مداخله در کمک‌های انسان‌دوستانه را رد کرد

مسئولان در وزارت اقتصاد حکومت سرپرست، در واکنش به گزارش دفتر هم‌آهنگ‌کننده‌ی کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا)، مبنی بر افزایش مداخله‌ی امارت اسلامی در روند ارائه‌ی کمک‌های انسان‌دوستانه، می‌گویند که امارت اسلامی هیچ مداخله‌ای در روند ارائه‌ی کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی نهادهای مرتبط به سازمان ملل متحد ندارد.

وزارت اطلاعات و فرهنگ برندگان رقابت آثار هنری و فرهنگی سال این وزارت را اعلام کرد

مسئولان در وزارت اطلاعات و فرهنگ، می‌افزایند که این برنامه به منظور پشتیبانی از فرهنگیان و هنرمندان برگزار شده است. آن‌ها، هم‌چنان از فرهنگیان و هنرمندان می‌خواهند که در کارهای فرهنگی خود به ارزش‌های اسلامی و تمدن فرهنگی کشور، بیش‌تر تمرکز داشته باشند.

صادرات افغانستان بیش از ۷۰ میلیون دالر افزایش یافته است

اداره‌ی ملی احصائیه و معلومات، اعلام کرده که افغانستان در سنبله‌ی سال روان به ارزش یک میلیارد و ۱۲۸ میلیون دالر مبادلات بازرگانی انجام داده است. این اداره، امروز در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که افغانستان در سنبله به ارزش ۱۷۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دالر صادرات و به ارزش ۹۵۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دالر واردات داشته است.

صنعت‌کاران زن در لغمان خواهان تکمیل کار بازار ویژه‌ی زنان در این ولایت اند

شماری از زنان در لغمان که سرگرم تولید مواد خوراکی و لباس‌های زنانه استند، از حکومت سرپرست می‌خواهند که کار بازار ویژه‌ی زنان در این ولایت را که نیمه‌تمام باقی گذاشته شده، به پایان برسانند.

آن‌ها، می‌گویند که کالاهای تولیدی شان در بازارهای عادی خریدار زیادی ندارد و اگر بازار ویژه‌ای به آنان ایجاد شود، می‌توانند فروش خوبی داشته باشند.

اسرائیل: هاشم صفی‌الدین در حمله‌ی هوایی ما جان باخته است

اسرائیل، اعلام کرده که هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در حمله‌‌ی ارتش این کشور جان باخته است. خبرگزاری رویترز، گزارش داده که ارتش اسرائیل روز گذشته جان‌باختن هاشم صفی‌الدین را تأیید کرده و افزوده که او در حمله‌ی هوایی سه هفته پیش آنان در جنوب بیروت، پایتخت لبنان، جان باخته است.