گفت‌وگوی سلام‌وطندار با ۳۰ کرایه‌نشین در کابل: کرایه‌ی خانه‌ها افزایش یافته است

نتیجه‌ی گفت‌وگوی سلام‌وطندار با ۳۰ مستاجر/کرایه‌نشین و مسئولان شماری از دفترهای رهنمای معاملات در کابل، نشان می‌دهد که در بیش از سه سال پسین کرایه‌ی خانه‌ها به طور چشم‌گیری افزایش یافته است. این افزایش بی‌وقفه، در حالی است که هیچ نظارت و کنترلی از سوی مقام‌های مسئول وجود ندارد و تعیین نرخ کرایه‌ی خانه‌ها عملاً در دست مالکان خانه‌ها قرار دارد.

روزگار دشوار کفاشان در کابل؛ «بسیاری روزها با ۱۰ افغانی به خانه می‌روم»

عقربه‌ها ۱۰ صبح را نشان می‌دهد؛ در یکی از خیابان‌های شهرنو کابل، دست‌فروشان مصروف پهن‌کردن بساط‌ شان استند. در این میان، مرد میان‌سالی که زودتر از همه به محل کارش رسیده، چند بوتل رنگ، برس و سوهان را با سلیقه‌ی خاص کنار هم چیده است. به دیواری تکیه زده و نگاهش ره‌گذری را جست‌وجو می‌کند که می‌خواهد کفشش رنگ بخورد.

کشاورزان در کندهار در بیش از ۱۰۰ هکتار زمین به جای کوکنار درختان پسته کاشته اند

به تازگی، شماری از کشاورزان در کندهار، به جای کاشت کوکنار، به ایجاد باغ‌های پسته رو آورده اند بر اساس آمار ریاست زراعت، آبیاری و مالداری کندهار، تا کنون در ۱۰۵ هکتار زمین در ولسوالی‌های مختلف این ولایت باغ‌های پسته ایجاد شده است. انتظار می‌رود که از این باغ‌ها، ۱۱۶ تُن پسته برداشت شود.

پزشکان در هرات: هیچ مرکز دولتی برای تشخیص گروه خونی «Rh منفی» به زنان باردار وجود ندارد

شماری از پزشکان در زایش‌گاه هرات، می‌گویند که بسیاری از زنان باردار به ویژه در روستاهای دوردست این ولایت، به دلیل آگاهی‌نداشتن در باره‌ی گروه خونی «Rh منفی»، کودکان شان را از دست می‌دهند. این پزشکان، می‌‌افزایند که در زایش‌گاه و شفاخانه‌ی حوزه‌ای هرات، مرکز صحی دولتی برای تشخیص گروه خونی «Rh منفی» به زنان باردار وجود ندارد.

معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا: بیش از ۶۲ هزار تکدی‌گر را گردآوری کرده‌ایم

دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، اعلام کرده که در دو سال پسین بیش از ۶۲ هزار تکدی‌گر از شهر کابل و نُه ولایت‌ دیگر گردآوری شده اند. این معاونت، امروز در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که از این شمار، ۵۸ هزار و ۸۴۱ تکدی‌گر از کابل گردآوری شده اند.

۷۳ تن در حمله‌ی هوایی اسرائیل بر شمال غزه جان باختند

دفتر رسانه‌های حماس، اعلام کرده که در حمله‌‌ی هوایی اسرائیل بر شمال غزه دست‌کم ۷۳ تن جان باخته و ده‌ها تن زخمی شده اند. خبرگزاری رویترز، گزارش داده که ارتش اسرائیل روز گذشته چندین خانه و یک ساختمان را در شهرک «بیت‌ لاهیه» در شمال غزه هدف حمله‌ی هوایی قرار داده است.