فطرت: گواهان رویداد تیراندازی بر مهاجران افغان در مرز ایران شناسایی شده اند

با گذشت چهار روز از همگانی‌‌شدن رویداد تیراندازی مرزبانان ایران بر مهاجران افغانی که قصد ورود به خاک این کشور را داشتند، هنوز چیستی این رویداد به گونه‌ی دقیق روشن نشده است. بر اساس گزارش‌ها، ده‌ها شهروند افغانستان در تیراندازی نیروهای مرزی ایران جان باخته اند.

زنان و مسئولیت‌پذیرنبودن شوهران؛ «تخم مرغ می‌فروشم تا مصرف خانه و فرزندانم را پیدا کنم»

سلام‌وطندار با ۲۲ زن گفت‌وگو کرده است که شوهران شان مسئولیت سرپرستی و تأمین مخارج خانواده را به درستی انجام نمی‌دهند. این زنان، می‌گویند که با مشکلات جدی در تأمین نیازهای نخستین زندگی روبه‌رو اند و بسیاری از آن‌ها از رفتارهای خشونت‌آمیز شوهران شان نیز رنج می‌برند. یافته‌های گفت‌وگوهای سلام‌وطندار نشان می‌دهد که از میان این ۲۲ زن، ۱۵ زن به دلیل بی‌کاری و مسئولیت‌پذیرنبودن شوهران شان، خود شان سرپرستی و تأمین مخارج خانواده را برعهده گرفته ‌اند. هم‌چنان، هفت زن دیگر به دلیل ناتوانی در تأمین نیازهای نخستین زندگی، با مشکلات جدی روبه‌رو اند.

خوش‌بینی بازرگانان زن از برگزاری نمایش‌گاه فرآورده‌های کشاورزی؛ «فروش ما خوب است»

شماری از بازرگانان زن که در سی‌ویکمین نمایش‌گاه خزانی فرآورده‌های کشاورزی، مال‌داری و تولیدات داخلی در بادام‌باغ شهر کابل، اشتراک کرده اند، می‌گویند که برگزاری نمایش‌گاه‌ها زمینه‌ی بازاریابی را به آنان فراهم کرده و باید در این زمینه توجه بیش‌تری صورت گیرد.  

در حمله‌های اسرائیل بر شمال غزه ۳۳ تن جان باختند

در حمله‌های ارتش اسرائیل بر شمال غزه، دست‌کم ۳۳ تن جان باخته و ۸۵ تن زخمی شده اند. خبرگزاری رویترز، گزارش داده که ارتش اسرائیل روز گذشته -جمعه، ۲۷ میزان- اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه را هدف قرار داده است.
بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، از زمان آغاز درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل تا اکنون، بیش از ۴۲ هزار فلسطینی جان باخته و ۹۹ هزار و ۵۴۶ تن زخمی شده اند.