«حتا به ناکامی‌ام راضی هستم؛ به خاطری که می‌خواهم یک سال دیگر هم مکتب بروم»

بهار می‌گوید که مکتب، هم‌صنفان و آموزگارانش را چنان دوست دارد که حاضر است حتا روزهای جمعه نیز به مکتب برود. با گفتن این حرف، بغض گلوی بهار را می‌فشارد و اشک محوطه‌ی چشم‌هایش را که داد از معصومیت کودکانه می‌زند، احاطه می‌کند و می‌گوید نمی‌داند پس از دو ماه آینده جای خالی مکتبش را با چه پر کند.

انفجار بالون گاز در یک تانک تیل در کاپیسا ۱۷ تن را زخمی کرد

مسئولان در فرماندهی امنیه‌ی کاپیسا، می‌گویند که انفجار بالون گاز در یک تانک تیل در ولسوالی تگاب این ولایت، ۱۷ تن را زخمی کرده است. عبدالفتاح فائز، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی کاپیسا، به سلام‌وطندار می‌گوید که این انفجار حوالی ساعت ۸:۲۰ دقیقه‌ی صبح امروز (دوشنبه، ۲۳ میزان) رخ داده است.

زنان دارای معلولیت در لغمان خواستار فراهم‌شدن زمینه‌ی آموزش و کار اند

وجیهه، باشنده‌ی شهر مهترلام، مرکز لغمان که ۲۲ بهار عمرش را پشت سر گذاشته بی‌ این که چیزی را دیده باشد، می‌گوید که داشتن معلولیت به معنای ناتوان‌بودن نیست و افراد دارای معلولیت نیز، می‌توانند مانند دیگر افراد جامعه، آموزش ببیند و کار کنند.

شماری از زنان مبتلا به «روماتیزم» از دست‌رسی‌نداشتن به امکانات درمانی شاکی اند

شبنم، باشنده‌ی کابل که از ۱۰ سال به این سو به روماتیزم مبتلا است، می‌گوید که درد شدید پاها، درد شدید دست‌ها و تحرک‌نداشتن عضلات، از عمده‌ترین نشانه‌هایی است که در بدن او وجود دارد. او می‌افزاید که نبود زمینه‌ی درمان این بیماری در شفاخانه‌های دولتی و در کنار آن چالش‌های اقتصادی، سبب شده است که تا کنون نتواند بیماری‌اش را درمان کند.

امریکا سامانه‌ی ضدموشکی به اسرائیل می‌فرستد

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، گفته است که کشورش برای تقویت پدافند هوایی اسرائیل، یک سامانه‌ی ضدموشکی پیش‌رفته‌ی «تاد» را در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

خبرگزاری رویترز، گزارش داده که بایدن این موضوع را روز گذشته مطرح کرده و افزوده است این اقدام به هدف پشتیبانی از ارتش اسرائیل در برابر حمله‌های احتمالی موشکی ایران انجام می‌شود.

چهار سرباز اسرائیل در حمله‌ی پهپادی حزب‌الله کشته شدند

اسرائیل، اعلام کرده که چهار سربازش در حمله‌ی پهپادی حزب‌الله لبنان کشته و هفت سرباز دیگرش زخمی شده اند. شبکه‌ی خبری الجزیره، گزارش داده که این شمار سربازان اسرائیل روز گذشته‌ در حمله‌ی پهپادی حزب‌الله لبنان بر یک پایگاه آنان در «بنیامینا» در جنوب حیفا کشته و زخمی شده اند.