محدودیت‌ها در برابر مهاجران افغان در ایران، بیش‌تر کودکان را متأثر کرده است

محدودیت‌ها در برابر مهاجران افغان در ایران که یکی از بزرگ‌ترین کشورهای میزبان شهروندان افغانستان است، با گذشت هر روز مهاجران را با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌کند. اعمال این محدودیت‌ها بیش از هر قشری، کودکان را زیرفشار قرار داده و آینده‌ی آنان را در وضعیتی مبهم قرار داده است.

بیست‌وسومین نشست سازمان هم‌کاری‌ شانگهای بدون حضور امارت اسلامی برگزار می‌شود

وزارت خارجه‌ی پاکستان، اعلام کرده که بیست‌وسومین نشست سران سازمان هم‌کاری‌ شانگهای سه‌شنبه و چهارشنبه‌ی هفته‌ی روان در این کشور برگزار می‌شود. این وزارت، افزوده که رهبران چین، روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، اوزبیکستان، معاون نخست رییس‌جمهور ایران و وزیر خارجه‌ی هند، در این نشست شرکت خواهند کرد.

مهاجرت دختران افغان؛ رویارویی با چالش‌های اجتماعی، روانی و فرهنگی

در پی تحولات پسین سیاسی و نظامی در افغانستان و محدودیت‌های تحصیلی و اجتماعی بر زنان، شماری از دختران در این کشور به تنهایی اقدام به مهاجرت کرده‌ اند. سلام‌وطندار در گفت‌وگو با ۱۸ دختر که به تنهایی مهاجرت کرده اند، دریافته است که این دختران چالش‌های روانی، جسمی و اجتماعی را در مسیر مهاجرت تجربه کرده‌ اند.

اعتیاد جوانان به داروهای نشئه‌آور؛ «برای فراموش‌کردن جگرخونی‌هایم از زیگپ و ترامادول استفاده می‌کنم»

نتیجه‌ی گفت‌وگوی سلام‌وطندار با ۱۸ جوان مصرف‌کننده‌ی داروهای نشئه‌آور، نشان می‌دهد که دست‌رسی به این دست دارو‌ها ساده و بهای آن نیز پایین است. جوانان گفت‌وگوشونده در این گزارش، گفته اند که آنان می‌توانند به سادگی دارو‌های نشئه‌آور را از فروشندگان مواد و عمده‌فروشی‌های دارو در کابل و ولایت‌ها، بخرند.

جسدهای چهار افغان جان‌باخته در پاکستان به افغانستان منتقل شد

سفارت افغانستان در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، اعلام کرده که جسدهای هفت کارگر افغان که در معدن زغال‌سنگ در این کشور جان باخته بودند، به خانواده‌های شان سپرده شده است. این سفارت، افزوده که جسدهای چهار تن از کارگران افغان به افغانستان انتقال یافته و سه تن دیگر آنان به خانواده‌های شان در کویته سپرده شده است.