چهار اداره قرارداد روند نصب «جی‌پی‌اس» در موترهای باربری را امضا کردند

مسئولان در وزارت‌های مالیه و ترانسپورت و هوانوردی و ریاست عمومی شرکت‌های امارتی و شرکت «افغان ‌پُست»، امروز در نشست خبری مشترک در کابل تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که بر بنیاد آن، پس از این در موترهای باربری قفل‌های هوش‌مند یا «جی‌پی‌اس» نصب می‌شود.

بامیکا؛ کارگاهی که به بانوان در بامیان زمینه‌ی کار را فراهم کرده است

در گوشه‌ای از بازار ولسوالی یکاولنگ بامیان، به بانوانی که از آموزش و کار محروم شده اند، اکنون در محیطی کامل زنانه زمینه‌ی آموزش و کار فراهم شده است. ربابه واحدی، یک سال پیش با هزینه‌ی ۵۰ هزار افغانی، یک کارگاه خیاطی را زیر نام «بامیکا» به هدف فراهم‌کردن زمینه‌ی کار و توانمندسازی بانوان، ایجاد کرده است.

کشاورزان در بدخشان: حاصلات گندم و جو ما امسال کاهش یافته است

شماری از کشاورزان در بدخشان، به سلام‌وطندار می‌گویند که با مشکلات جدی در بخش کشاورزی روبه‌رو ‌اند و ناپایداری حاصلات زمین‌های للمی آن‌ها، به یک معضل اساسی تبدیل شده است. این کشاورزان، از کاهش چشم‌گیر حاصلات شان در سال روان گلایه دارند و دلیل اصلی این ناپایداری را، عامل‌های مختلف می‌دانند.

کار ساخت پنج مرکز صحی در نیمروز آغاز شد

عبدالرحمان عبدالله، رییس صحت عامه‌ی نیمروز، می‌گوید که کار ساخت پنج مرکز صحی با پشتیبانی مالی موسسه‌ی «UNFPA» در این ولایت آغاز شده است. رییس صحت عامه‌ی نیمروز، می‌افزاید که این مرکزهای صحی در روستاهای «دیوالک، گرو، شاگی و خرواری» ولسوالی‌های خاشرود و دلارام این ولایت ساخته می‌شود. عبدالرحمان عبدالله، تصریح می‌کند که قرار است این مرکزها به هزینه‌ی سه میلیون و ۵۰۰ هزار افغانی ساخته شود.