کمیته‌ی فنی برای عملی‌سازی توافق‌ها در باره‌ی بندر چابهار میان افغانستان و ایران ایجاد شده است

آخوندزاده عبدالسلام جواد، سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت، می‌گوید که پیش از این توافق‌هایی میان مقام‌های دو کشور در باره‌ی بندر چابهار به امضا رسیده بود و برای عملی‌سازی آن، یک کمیته‌ی فنی میان افغانستان و ایران ایجاد شده است.

یک‌سالگی زمین‌لرزه‌ در هرات؛ آسیب‌دیدگان: به امکانات نخستین زندگی دست‌رسی نداریم

شماری از آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه‌ی مرگ‌بار در ولسوالی زنده‌جان هرات، می‌گویند که با گذشت یک سال از وقوع زمین‌لرزه‌ در این ولسوالی، هنوز به امکانات نخستین زندگی دست‌رسی ندارند. محمدعلی، باشنده‌ی ولسوالی زنده‌جان، می‌گوید که نبود سرپناه، آب آشامیدنی و مرکزهای درمانی، آنان را با مشکل روبه‌رو کرده است.

یک دختر جوان در بدخشان در دریا غرق شده و جان باخته است

مسئولان در ریاست مبارزه با حوادث طبیعی بدخشان، می‌گویند که یک دختر ۱۸ساله در هنگام شست‌وشوی قالین در دریای کوکچه در شهر فیض‌آباد، مرکز این ولایت غرق شده و جان باخته است. محمداکرم اکبری، می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت ۴:۰۰ پس از چاشت روز یک‌شنبه، ۱۵ میزان، در مربوطات ناحیه‌ی چهارم شهر فیض‌آباد رخ داده است.

حاصلات سویابین در بلخ ۳۰ درصد افزایش یافته است

مسئولان در ریاست زراعت بلخ، گفته اند که در جریان سال روان خورشیدی در مقایسه با سال گذشته‌، حاصلات سویابین در این ولایت ۳۰ درصد افزایش یافته است. مسئولان در ریاست زراعت بلخ، روز یک‌شنبه، ۱۵ میزان، در نشستی که در ولسوالی شولگره‌ی این ولایت برگزار شده بود، افزودند که بیش‌ترشدن علاقه‌مندی کشاورزان به این گیاه، سبب شده است تا حاصلات آن افزایش یابد.

در حمله‌ها‌ی موشکی حزب‌الله بر اسرائیل ۱۰ تن زخمی شدند

مقام‌های اسرائیل، اعلام کرده که در حمله‌های موشکی حزب‌الله لبنان بر بخش‌های شمالی این کشور، دست‌کم ۱۰ تن زخمی شده اند. شبکه‌ی خبری الجزیره، گزارش داده که حزب‌الله لبنان امروز (دوشنبه، ۱۶ میزان) با چندین موشک شهر «حیفا»، سومین شهر بزرگ اسرائیل را هدف قرار داده است.