جوانان و گوشی‌های هوش‌مند؛ از برقراری ارتباط تا دنبال‌کردن برنامه‌های آموزشی

گفت‌وگوی سلام‌وطندار با ۲۷ جوان دختر و پسر، نشان می‌دهد که استفاده از گوشی‌های هوش‌مند در میان جوانان در افغانستان به ابزاری فراتر از برقراری ارتباط تبدیل شده و  بخش زیادی از آن‌ها از گوشی‌های هوش‌مند برای آموزش، خرید آنلاین، بلندبردن سطح اطلاعات و سرگرمی، استفاده می‌کنند.

میزان صادرات از هرات ۹۸ درصد افزایش یافته است

محمدیوسف امین، آمر اجرایی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات، در گفت‌وگو با خبرنگار سلام‌وطندار می‌گوید که این صادرات شامل محصولات حیوانی، محصولات کشاورزی، تولیدات داخلی و مواد معدنی است که به کشورهای آسیای میانه، امارات متحده‌ی عربی، کشورهای اروپایی و امریکا صادر شده است.

مجاهد: نشست مسکو پیش‌رفت خوبی به افغانستان و منطقه بود

امارت اسلامی می‌گوید که ششمین نشست فرمت مسکو، پیش‌رفت خوبی به افغانستان و منطقه بود. ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی، به سلام‌وطندار می‌گوید که در ششمین نشست فرمت مسکو، موقف امارت اسلامی به خوبی با کشورها شریک شده‌ و امیدوار است این نشست برآیند خوبی به افغانستان داشته باشد.

انفجار بالون گاز در پنجشیر شش تن را زخمی کرد

عابدالله عقاب فاروقی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی پنجشیر، به سلام‌وطندار می‌گوید که جمعه‌شب، ۱۳ میزان، در نتیجه‌ی انفجار بالون گاز در یک مهمان‌خانه در روستای «عبدالله‌خیل» ولسوالی دره‌ی این ولایت، شش غیرنظامی زخمی شده اند.

انفجار گلوله‌ی راکت در سرپل جان سه کودک را گرفت

در نتیجه‌ی انفجار یک گلوله‌ی راکت به‌جامانده از جنگ‌های گذشته در سرپل، پنج تن جان باخته و زخمی شده اند. فرماندهی امنیه‌ی سرپل، با پخش خبرنامه‌ای گفته که یک گلوله‌ی راکت در هنگام بازی کودکان در ولسوالی صیاد این ولایت انفجار کرده است و در نتیجه‌ی آن سه کودک جان باخته و دو کودک دیگر زخمی شده اند. در خبرنامه آمده است که زخمیان رویداد توسط نیروهای فرماندهی امنیه‌ی ولسوالی صیاد به موقع به شفاخانه‌ی ولایتی سرپل انتقال داده شده اند.