فردا ششمین دور نشست «فرمت مسکو» در باره‌ی افغانستان برگزار می‌شود

قرار است فردا (جمعه، ۴ اکتبر) روسیه، چین، ایران، اوزبیکستان، پاکستان، هند، قزاقستان، تاجیکستان و ترکمنستان، در چهارچوب نشست «فرمت مسکو»، روی مسئله‌ی افغانستان بحث‌ کنند. بر بنیاد اعلام وزارت امور خارجه‌ی روسیه، در این نشست روی تقویت روند «آشتی ملی» و روابط کشورها با امارت اسلامی بحث می‌شود.

رویداد ترافیکی در بلخ؛ دو تن جان باختند و سه تن زخمی شدند

مدیریت ترافیک فرماندهی امنیه‌ی بلخ، اعلام کرده است که در نتیجه‌ی وقوع یک رویداد ترافیکی در بزرگ‌راه بلخ_سمنگان، دو تن جان باخته و سه تن دیگر زخمی شده‌ اند. مدیریت ترافیک فرماندهی امنیه‌ی بلخ، با پخش خبرنامه‌ای گفته که این رویداد عصر روز چهارشنبه، ۱۱ میزان، در بزرگ‌راه بلخ_سمنگان رخ داده است.

پزشکان در غزنی: خون‌ریزی‌های غیرطبیعی میان زنان باردار افزایش یافته است

شماری از پزشکان نسایی_ولادی در غزنی، می‌گویند که انجام کارهای سنگین و مصرف خودسرانه‌ی داروها سبب می‌شود که زنان باردار خون‌ریزی‌های غیرطبیعی را در زمان بارداری تجربه کنند. محمدعاطف نوری، پزشک در غزنی، به سلام‌وطندار می‌گوید که خون‌ریزی‌های غیرطبیعی میان زنان باردار در این ولایت افزایش یافته است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ تن در حمله‌های اسرائیل بر لبنان جان باختند

در حمله‌ی هوایی ارتش اسرائیل بر مرکز بیروت، پایتخت لبنان، دست‌کم شش تن جان باخته و هفت تن زخمی شده اند. خبرگزاری رویترز، گزارش داده که ارتش اسرائیل بامداد امروز مرکز بیروت را هدف حمله‌ی هوایی قرار داده است. ارتش اسرائیل، اعلام کرده که حمله‌ بر مرکز بیروت دقیق و هد‌ف‌مند انجام شده است.