توماس وست، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان، از سمتش برکنار شد

در بیانیه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا، آمده است که توماس وست پس از این مسئولیت دفتر هم‌آهنگی تحریم‌های وزارت امور خارجه‌ی امریکا را برعهده دارد و مأموریت او در امور افغانستان از سوی کرن دیکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان؛ رینا امیری، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا در امور زنان افغانستان و یک دیپلمات در وزارت امور خارجه به پیش برده خواهد شد.

واکنش‌ها به حمله‌ی موشکی ایران بر اسرائیل

ایران سه‌شنبه‌شب، ۱۰ میزان، با شلیک حدود ۲۰۰ موشک به شمول موشک‌های بالستیک، بر اسرائیل حمله کرد. سپاه پاسداران ایران، با پخش بیانیه‌ای هشدار داده است که در صورت پاسخ اسرائیل، این حمله‌ها تکرار خواهد شد. از سوی دیگر، مسعود پزشکیان، رییس‌جمهور ایران، با پخش پیامی در حساب کاربری اکس خود، هدف این حمله را «دفاع از منافع کشورش» عنوان کرده است. او هم‌چنان خطاب به نخست‌وزیر اسرائیل، گفته است که ایران جنگ‌طلب نیست؛ اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد.

دو پروژه‌ی کانال آبیاری در کندهار به ارزش بیش از یک میلیون دالر تطبیق می‌شود

مسئولان در وزارت زراعت، آبیاری و مالداری حکومت سرپرست، از تکمیل کار ساخت یک کانال آبیاری در ولسوالی میوند کندهار و آغاز کار ساخت یک پروژه‌ی دیگر در همین بخش در شهر کندهار، مرکز این ولایت خبر می‌دهند.

نتانیاهو: ایران بهای حمله بر اسرائیل را خواهد پرداخت

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفته که ایران با حمله بر این کشور اشتباه بزرگی را مرتکب شده است. خبرگزاری رویترز، گزارش داده که نتانیاهو این موضوع را در نشست اضطراری پس از حمله‌ی ایران مطرح کرده و افزوده که ایران بهای حمله بر اسرائیل را خواهد پرداخت. سپاه پاسداران ایران، سه‌شنبه‌شب با ده‌ها موشک بالستیک اهداف نظامی و امنیتی اسرائیل را مورد حمله قرار داد.

حمله‌ی موشکی ایران بر اسرائیل؛ کنعانی: دست ایران به هر نقطه‌ای که اراده کند، می‌رسد

به دنبال حمله‌ی موشکی ایران بر اسرائیل، ناصر کنعانی، سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی این کشور، گفته که اسرائیل و حامیان آن بدانند ایران به آن چه می‌گوید، قاطعانه عمل می‌کند. او، امروز در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که ایران به ثبات و امنیت منطقه پابند است؛ اما در برابر «متجاوزان» سخت اقدام خواهد کرد.