کودکی در فراه در نتیجه‌ی سقوط در چاهی جان باخت

مسئولان محلی در فراه، می‌گویند که یک کودک شش‌‌ساله‌ در این ولایت در نتیجه‌ی سقوط در یک چاه جان باخته است. این رویداد، امروز (سه‌شنبه، ۱۰ میزان) در روستای «مین‌جوش» ولسوالی پرچمن فراه رخ داده است.

ارزش افغانی در برابر دالر در یک سال ۱۴.۵ درصد افزایش یافته است

مسئولان در بانک مرکزی افغانستان، می‌گویند که ارزش افغانی در برابر دالر در یک سال گذشته، ۱۴.۵ درصد افزایش یافته است. حسیب‌الله نوری، می‌گوید که تطبیق سیاست‌های معقول این بانک، پیش‌گیری از قاچاق ارزها، رشد صادرات، آغاز پروژه‌های ملی و منطقه‌ای در افغانستان، از مهم‌ترین عامل‌های افزایش ارزش افغانی در برابر دالر است.

شبکه‌های اجتماعی؛ فرصتی برای یادگیری یا مکانی برای فرار از بی‌کاری؟

شبکه‌های اجتماعی که در نزدیک به یک دهه‌ی گذشته بخشی از زندگی جوانان در افغانستان شده، کاربردهای متفاوتی را در میان این نسل داشته/دارد. شماری از جوانان، تنها برای گذراندن وقت و فرار از بی‌کاری وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شوند و شماری هم برای دنبال‌کردن برنامه‌های آموزشی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای.

وزارت خارجه وجود تبعیض قومی و زبانی در افغانستان را رد کرد

حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده‌ی ویژه‌ی ایران برای افغانستان، به تازگی مدعی شده است که امارت اسلامی در افغانستان به تبعیض قومی، مذهبی و زبانی دامن می‌زند. او، در گفت‌وگو با یک رسانه‌ی ایرانی تأکید کرده است که این رویکرد امارت اسلامی چالش‌های افغانستان را بیش‌تر می‌کند و بایستی به آن پایان داده شود.

ارتش اسرائیل حمله‌های زمینی بر لبنان را آغاز کرد

ارتش اسرائیل، اعلام کرده که حمله‌های زمینی هدف‌مند و محدود را بر روستاهای جنوب لبنان آغاز کرده است. شبکه‌ی خبری الجزیره، گزارش داده که ارتش اسرائیل بامداد امروز حمله‌های زمینی بر لبنان را با پشتیبانی نیروهای هوایی و توپ‌خانه‌ای آغاز کرده است. اسرائیل، گفته که این حمله‌ها به هدف نابودی زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله در جنوب لبنان انجام می‌شود.

مسئولان مرزی افغانستان و ایران باهم گفت‌وگو کردند

وزارت دفاع ملی حکومت سرپرست، روز دوشنبه، ۹ میزان، در حساب کاربری اکس خود نوشته که هیئتی به ریاست محمدرحیم خادم، فرمانده لوای دهم مرزی قول‌اردوی ۲۰۷ الفاروق و نمایندگان و کمیساران با مسئولان مرزی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرده است.