شرکت برشنا برای تولید ۲۴۰ مگاوات برق سه تفاهم‌نامه امضا کرد

کنفرانس یک‌روزه زیر نام «ارائه‌ی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش تولید انرژی در افغانستان» به هدف جلب سرمایه‌گذاری در بخش تولید برق امروز در کابل گشایش یافت. محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، در این کنفرانس می‌گوید که افغانستان ظرفیت تولید انرژی و صادرات آن را دارد.

تلاش برای نجات کودکی از چاه؛ چهار مرد و کودک گیرمانده جان باختند

مسئولان صحی در غزنی، می‌افزایند که این چهار مرد امروز (دوشنبه، ۹ میزان) در نتیجه‌ی انفجار یک بالون اکسیژن در روستای «کندر» ولسوالی ده‌یک این ولایت، جان‌های شان را از دست داده اند. در میان جان‌باختگان یک عضو امارت اسلامی هم شامل است.

مجاهد: داعش خراسان از پاکستان حمله‌هایی را در افغانستان سازمان‌دهی می‌کند

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست، اعلام کرده که نیروهای قطعات خاص امارت اسلامی اعضای مهم شاخه‌ی خراسان داعش را که در حمله‌ بر کارمندان دادستانی کل در کابل دست داشتند، بازداشت کرده اند. او، افزوده که این افراد در حمله بر گردش‌گران بیرونی در بامیان و شماری از حمله‌های دیگر نیز دست داشته اند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۵ تن در حمله‌های اسرائیل بر لبنان جان باختند

وزارت بهداشت لبنان، اعلام کرده که در حمله‌های هوایی ارتش اسرائیل بر بخش‌های این کشور، دست‌کم ۱۰۵ تن جان باخته و ۳۵۹ تن زخمی شده اند. شبکه‌ی خبری الجزیره، گزارش داده که این افراد در حمله‌های هوایی ۲۴ ساعت گذشته‌ی ارتش اسرائیل بر لبنان جان باخته و زخمی شده اند.