سرپرست وزارت معادن در هفتمین نمایش‌گاه بین‌المللی انرژی روسیه شرکت کرد

همایون افغان، سخن‌گوی وزارت معادن و پترولیم حکومت سرپرست، می‌گوید‌ که هدایت‌الله بدری، سرپرست این وزارت و هیئت هم‌راهش، در هفتمین نمایش‌گاه بین‌المللی انرژی روسیه به دعوت رسمی آن کشور شرکت کرده اند.

سیل در ننگرهار جان سه تن را گرفت و ۲۰ زخمی برجا گذاشت

دفتر رسانه‌های مقام ولایت ننگرهار، با پخش خبرنامه‌ای گفته که صبح امروز سیل و بارندگی‌های شدید در بخش‌های مختلف ولسوالی کوزکنر این ولایت، تلفات و زیان‌های هنگفت مالی به مردم برجا گذاشته است. بر اساس خبرنامه، در نتیجه‌ی سرازیرشدن سیل در بخش‌های مختلف ولسوالی کوزکنر، سه تن جان باخته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده اند.

یک شرکت تولیدی و بسته‌بندی تخم مرغ در هرات گشایش یافت

این وزارت، پنج‌شنبه‌شب، ۵ میزان، در حساب کاربری اکس خود نوشته که نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با تیم هم‌راهش در ادامه‌ی سفر شان به هرات، شرکت تولیدی و بسته‌بندی تخم مرغ «حسنا پروتین» را در ولسوالی زنده‌جان این ولایت افتتاح کرده است.

۹۴۷ تن از نیروهای کماندوی وزارت دفاع فارغ شدند

وزارت دفاع ملی حکومت سرپرست، امروز (جمعه، ۶ میزان) در حساب کاربری اکس خود نوشته است که ۹۴۷ تن از نیروهای کماندوی این وزارت پس از گذراندن آموزش‌ها و تمرین‌های سخت، در مراسمی ویژه از مرکز آموزشی فرماندهی فرقه‌ی نیروهای ویژه‌ی وزارت دفاع ملی فارغ شدند.

روز جهانی گردش‌گری؛ در یک سال بیش از ۱۲۰ هزار گردش‌گر از پنجشیر، پروان و کاپیسا دیدن کرده اند

هم‌زمان با ۲۷ سپتمبر، روز جهانی گردش‌گری، مسئولان ریاست‌های اطلاعات و فرهنگ پنجشیر، پروان و کاپیسا، به سلام‌وطندار می‌گویند که در جریان یک سال پسین بیش از ۱۲۰ هزار گردش‌گر داخلی و بیرونی از مکان‌های باستانی و جاذبه‌های گردش‌گری این سه ولایت دیدن کرده اند.

کار ساخت فاز دوم کارخانه‌ی کابل_فولاد به هزینه‌ی ۱۸ میلیون دالر در هرات آغاز شد

مسئولان در هرات، از آغاز کار ساخت فاز دوم کارخانه‌ی کابل_فولاد خبر می‌دهند. عطاءالله وردک، رییس کارخانه‌ی کابل_فولاد، می‌گوید که کار ساخت فاز دوم این کارخانه روز پنج‌شنبه، ۵ میزان، به هزینه‌ی بیش از ۱۸ میلیون دالر در هرات آغاز شده است. او، می‌‌افزاید که با تکمیل کار فاز دوم، این کارخانه روزانه ۷۰۰ تُن سیخ گول تولید خواهد کرد.

حاصلات گندم در سمنگان ۶۰ درصد افزایش یافته است

خلیل کریمی، آمر امور زراعتی ریاست زراعت سمنگان، می‌گوید که حاصلات گندم در این ولایت در مقایسه با سال گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است. کریمی، دلیل افزایش حاصلات گندم را بارندگی‌های به موقع و موسمی در بهار سال روان عنوان می‌کند و می‌گوید که کشاورزان سمنگان امسال در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت بیش از ۲۱۲ هزار هکتار زمین للمی و آبی را تخم گندم کشت کرده بودند که از آن به گونه‌ی تخمینی ۱۰۸ هزار و ۶۰۰ متریک تُن گندم حاصل برداشت شده است.