هفتمین نمایش‌گاه مجمع بین‌المللی انرژی روسیه؛ آگاهان: اشتراک مقام‌های ا.ا سودمند است

هم‌زمان با سفر سرپرست وزارت معادن و پترولیم امارت اسلامی به روسیه، آگاهان مسائل اقتصادی، می‌گویند که اشتراک مقام‌ها و نمایندگان حکومت سرپرست به ویژه در نمایش‌گاه‌ها، نشست‌ها و گفتما‌ن‌های منطقه‌ای، نقش مثبت بر جلب‌ سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در افغانستان دارد.

امریکا و متحدانش خواهان آتش‌بس فوری ۲۱روزه‌ میان اسرائیل و لبنان شدند

حمله‌های هوایی اسرائیل بر بخش‌هایی از لبنان در روز پنج‌شنبه، ۵ میزان/۲۶ سپتمبر، هم‌چنان ادامه داشته است. در آخرین موج حمله‌های هوایی اسرائیل، ۷۲ تن در لبنان کشته شده‌ اند. وزارت دفاع اسرائیل، اعلام کرده است که نیروهای این کشور برای حمله‌ی احتمالی زمینی بر لبنان آماده می‌شوند.

در شش ماه ۸۶۰ تُن مواد غذایی و داروی تاریخ‌گذشته از بین برده شده است

مسئولان در معینیت غذا و داروی وزارت صحت عامه، امروز در برنامه‌ای می‌گویند که از آغاز سال روان خورشیدی تا کنون، بیش از ۸۶۰ تُن مواد غذایی و داروی کم‌کیفیت و تاریخ‌گذشته در کشور را از بین برده‌ اند. جاوید هژیر، می‌گوید که در شش ماه گذشته این مقدار مواد غذایی و داروی کم‌کیفیت و تاریخ‌گذشته از واحدهای مرکزی و ولایتی گرد‌آوری و نابود شده است.

معاون سخن‌گوی امارت اسلامی: حقوق بشر در افغانستان محفوظ است

حمدالله فطرت، معاون سخن‌گوی امارت اسلامی، گفته که حقوق بشر در افغانستان محفوظ است و با هیچ کسی «برخورد تبعیض‌آمیز» صورت نمی‌گیرد. معاون سخن‌گوی امارت اسلامی، امروز در حساب کاربری اکس خود نوشته است که متهم‌کردن امارت اسلامی به «نقض حقوق بشر» و «تبعیض جنسیتی» از سوی بعضی کشورها به جا نیست.

۶۰ میلیون افغانی به ۲۰۰۰ کشاورز در هرات توزیع می‌شود

مسئولان ریاست عمومی جمعیت هلال‌احمر افغانی، از توزیع ۶۰ میلیون افغانی پول نقد به ۲۰۰۰ کشاورز در ولسوالی کهسان هرات خبر می‌دهند. شهاب‌الدین دلاور، رییس عمومی جمعیت هلال‌احمر افغانی، روز گذشته (چهارشنبه، ۴ میزان) در سفرش به هرات، روند توزیع این پول را آغاز کرده است.

امارات متحده‌ی عربی نُه دستگاه دیالیز به شفاخانه‌ی حوزه‌ای هرات اهدا کرد

نُه دستگاه دیالیز از سوی امارات متحده‌ی عربی، روز چهارشنبه، ۴ میزان، به شفاخانه‌ی حوزه‌ای هرات اهدا شد. خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، در جریان تحویل‌گیری این شمار دستگاه دیالیز گفته است که با اهدای این دستگاه‌ها، تسهیلات بیش‌تری به بیماران شفاخانه‌ی حوزه‌ای هرات فراهم خواهد شد.