تشدید تنش‌ها در خاورمیانه؛ فرانسه خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در باره‌ی لبنان شد

ژان نویل بارو، وزیر امور خارجه‌ی فرانسه، خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد شده تا در این نشست در باره‌ی درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل گفت‌وگو شود. مقام‌های لبنانی، اعلام کرده که در نتیجه‌ی حمله‌های هوایی اسرائیل بر لبنان، دست‌کم ۴۹۲ تن کشته و یک هزار و ۶۴۵ تن دیگر زخمی شده‌ اند.

محفل عروسی گروهی ۳۰ زوج در کابل برگزار شد

محفل عروسی گروهی ۳۰ زوج امروز (سه‌شنبه، ۳ میزان) از سوی بنیاد خیریه‌ی سیلاب در کابل برگزار شد.

سید‌احمد سیلاب، مسئول بنیاد خیریه‌ی سیلاب، می‌گوید که این محفل به هدف ازمیان‌برداشتن فرهنگ‌های ناپسند از جامعه و کمک به ترویج عروسی گروهی، برگزار شده است. مسئولان این نهاد، می‌گویند که به هر زوج ۱۵۸ قلم وسایل خانه مانند تخت‌ خواب، ماشین لباس‌شویی، کمپل و دیگر وسایل در نظر گرفته شده است.

یک زن و یک دختر جوان در لوگر خودکشی کردند

مسئولان در فرماندهی امنیه‌ی لوگر، می‌گویند که‌ یک زن و یک دختر جوان در این ولایت خودکشی کرده اند. به گفته‌ی مسئولان، این رویداد ناوقت دوشنبه‌شب، ۲ میزان، در ساحه‌ی «خلیفه صاحب» شهر پل‌علم، مرکز لوگر رخ داده است.

ساختمان یک مکتب دخترانه در بدخشان به بهره‌برداری رسید

مسئولان در ریاست معارف بدخشان، می‌گویند که ساختمان یک مکتب دخترانه در روستای «جامرچ» ولسوالی مایمی این ولایت، به بهره‌برداری رسیده است. به گفته‌ی مسئولان در ریاست معارف بدخشان، کار ساخت این مکتب در ۱۳۹۹ خورشیدی آغاز و بخش بزرگ بودجه‌ی ساخت آن توسط سازمان «پتریب» آلمانی پرداخت شده بود.

رویداد ترافیکی در هرات شش کشته و زخمی برجا گذاشت

مسئولان محلی در هرات، می‌گویند که یک رویداد ترافیکی در این ولایت شش کشته و زخمی برجا گذاشته‌ است. این رویداد روز دوشنبه، ۲ میزان، در مسیر دروازه‌ی ورودی شهر هرات (دروازه‌ی میرداوود) رخ داده و در نتیجه‌ی آن یک تن جان باخته است و پنج تن دیگر زخمی شده اند.

یک بازرگان در نیمروز مکتب ساخته است

مسئولان محلی در نیمروز، می‌گویند که یک بازرگان در این ولایت مکتب ساخته است. این مکتب، دوشنبه، ۲ میزان، در شهر زرنج، مرکز نیمروز به‌ بهره‌برداری رسیده است. گل‌احمد حقانی، رییس معارف نیمروز، می‌گوید که این مکتب به ارزش سه میلیون و ۸۰۰ هزار افغانی از سوی «شرکت برادران نورزاد» ساخته شده است.

نزدیک به ۵۰۰ تن در حمله‌های هوایی اسرائیل بر لبنان جان باختند

وزارت بهداشت لبنان، اعلام کرده که در حمله‌های هوایی ارتش اسرائیل بر بخش‌های این کشور دست‌کم ۴۹۲ تن جان باخته و هزار و ۶۴۵ تن زخمی شده اند. خبرگزاری رویترز، گزارش داده که ارتش اسرائیل روز گذشته‌ جنوب، شرق و شمال لبنان را هدف حمله‌‌های هوایی قرار داده است.