در یک هفته بیش از ۸۶ هزار مهاجر افغان از ایران و پاکستان بازگشته ‌اند

سازمان بین‌المللی مهاجرت، روز گذشته (یک‌شنبه، ۱ میزان) با پخش گزارش هفته‌وارش گفته است که در یک هفته‌ی پسین بیش از ۸۶ هزار مهاجر افغان از ایران و پاکستان به افغانستان بازگشته و در همین مدت، بیش از ۵۷ هزار تن دیگر، کشور را به مقصد این دو کشور ترک کرده‌ اند.

هفتادونهمین مجمع عمومی سازمان ملل؛ ا.ا: در باره‌ی افغانستان تصمیم‌های مثبت گرفته شود

هم‌زمان با آغاز هفتادونهمین مجمع عمومی سازمان ملل، وزارت خارجه‌ می‌گوید که در این گونه نشست‌ها باید با توجه به واقعیت‌ها و پیش‌رفت‌های موجود در افغانستان، دیدگاه‌های مثبت ارائه و در باره‌ی این کشور تصمیم‌های مثبت گرفته شود. هفتادونهمین مجمع عمومی سازمان ملل، ساعت شش شام امروز به وقت افغانستان در شهر نیویورک آغاز می‌شود.

کم‌‎بود آب در نیمروز کشاورزان را متضرر کرده است

شمار بسیاری از باشندگان نیمروز، از صبح تا شام در گرمای سوزان این ولایت سرگرم کارهای کشاورزی برای ادامه‌ی زندگی اند؛ اما برخی از این کشاورزان از کم‌بود آب و بی‌توجهی مسئولان شکایت دارند و می‌گویند که کم‌بود آب زندگی را به آن‌ها دشوار کرده و به کشت‌زارهای شان آسیب رسانده است.

یک مدرسه‌ی دینی دخترانه در غزنی به هزینه‌ی دو میلیون افغانی ساخته شد

مسئولان در ریاست معارف غزنی، می‌گویند که ساختمان یک مدرسه‌ی دینی دخترانه در این ولایت به بهره‌برداری رسیده است. این مدرسه به هزینه‌ی دو میلیون افغانی به کمک مالی باشندگان محل در ولسوالی قره‌باغ غزنی ساخته شده است.

روز جهانی زبان اشاره؛ بیش از ۷۰ میلیون فرد دارای معلولیت ناشنوایی وجود دارد

سازمان ملل متحد، به مناسبت روز جهانی «زبان اشاره» گفته که بیش از ۷۰ میلیون فرد دارای معلولیت ناشنوایی در سراسر جهان وجود دارد و ۸۰ درصد آن‌ها در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند. این نهاد، امروز در گزارشی در وبسایت خود نوشته که افراد دارای معلولیت ناشنوایی در جهان از بیش از ۳۰۰ نوع زبان اشاره استفاده می‌کنند.