نعمت‌الله بارکزی: هر فردی می‌تواند در شهر کابل از ۱ تا ۱۰ طبقه ساختمان بسازد

مسئولان در شهرداری کابل، می‌گویند که ساخت‌وساز ساختمانی در شهر کابل آزاد شده است و هر فردی می‌تواند در این شهر از ۱ تا ۱۰ طبقه ساختمان بسازد. آن‌ها، می‌افزایند که این ساخت‌وساز مشروط به تثبیت جایداد و دریافت اجازه‌نامه‌ی شهرداری کابل است. نعمت‌الله بارکزی، مشاور امور فرهنگی شهرداری کابل، می‌گوید که اگر فردی بدون جواز شهرداری دست به ساخت‌وساز بزند، با او برخورد قانونی خواهد شد.

ادامه‌ی تنش‌ها در خاورمیانه؛ درگیری میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان شدت گرفته است

در این شب‌وروزها تحولات در خاورمیانه با درگیری‌های جدی اسرائیل و حزب‌الله لبنان دنبال می‌شود و این دو طرف درگیری در چند روز پسین اهداف مختلف مرتبط به یک‌دیگر را مورد حمله‌های هوایی و راکتی قرار داده اند.

پزشکان می‌گویند بیماری‌های مرتبط به افزایش سن در میان جوانان رو به افزایش است

سلام‌وطندار برای بررسی ابتلای جوانان به بیماری‌های مرتبط به افزایش سن، گفت‌وگویی را با ۲۹ جوان پسر و دختر و پنج پزشک متخصص داخله‌ی عمومی و قلبی انجام داده که نتیجه‌ی آن نشان می‌دهد بیماری‌های مثل پوکی استخوان، اضافه‌وزن، چربی ‌خون، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی در میان جوانان رو به افزایش است.

هالند ۱۶.۱ میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

دفتر هم‌آهنگ‌کننده‌ی کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا) در افغانستان، اعلام کرده که هالند ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دالر به صندوق انسان‌دوستانه‌ی افغانستان کمک کرده است.

مسعود پزشکیان، رییس‌جمهور ایران به نیویورک رفت

رسانه‌های ایرانی، گزارش داده اند که مسعود پزشکیان، رییس‌جمهور این کشور، برای شرکت در هفتادونهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به شهر نیویورک امریکا رفته است. خبرگزاری ایرنا، نوشته که پزشکیان صبح امروز (یک‌شنبه، ۱ میزان) در رأس یک هیئت عالی‌رتبه‌ی سیاسی، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرده است. این نخستین سفر مسعود پزشکیان به ‌عنوان رییس‌جمهور ایران به امریکا است.

انفجار در معدن زغال‌سنگ در ایران ۳۰ کشته برجا گذاشت

رسانه‌های ایرانی، از انفجار مرگ‌بار در یک معدن زغال‌سنگ طبس در ولایت خراسان جنوبی این کشور خبر داده اند. خبرگزاری ایرنا، نوشته که شمار جان‌باختگان تا کنون به دست‌کم ۳۰ تن رسیده است. محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران ولایت خراسان جنوبی، گفته است که ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های امدادی نجات یافتند.