روایت زنان و کودکان قوم «جوگی» از تکدی‌گری و محرومیت‌های اجتماعی

در قلب افغانستان، در منطقه‌ی «کوتل خیرخانه»‌ی شهر کابل، نزدیک به ۳۰۰ خانواده از قوم «جوگی» بدون ابتدایی‌ترین امکانات برای زندگی، در چادرها و شرایط دشوار زندگی می‌کنند. زنان و دختران قوم جوگی با ناداری شدید، تبعیض اجتماعی، دست‌رسی‌نداشتن به خدمات بهداشتی و آموزشی، ازدواج‌های زودهنگام و فشارهای گوناگون اجتماعی، روبه‌رو اند.

امیرخان متقی: امارت اسلامی ۳۹ سفارت‌ و نمایندگی فعال سیاسی در کشورها دارد

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ی حکومت سرپرست، امروز در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی این نهاد، می‌گوید که وزارت خارجه در یک سال گذشته در بخش تأمین روابط دیپلماتیک با جهان، تعقیب سیاست اقتصاد‌محور و ارائه‌ی خدمات کنسولی، پیش‌رفت داشته است.

پزشکان در کابل: زایمان‌های غیرطبیعی افزایش یافته است

هم‌زمان با افزایش زایمان‌های غیرطبیعی در کابل، شماری از مادران می‌‌گویند که زایمان غیرطبیعی دشواری‌های زایمان طبیعی را ندارد و به همین دلیل، این گونه زایمان‌ها میان مادران در کابل افزایش یافته است. نسیمه، مادری که تجربه‌ی زایمان غیرطبیعی را دارد، در گفت‌وگو با سلام‌وطندار می‌گوید که زایمان طبیعی، آسیب کم‌تری به مادران به دنبال دارد.

روسیه از امیرخان متقی برای شرکت در نشست آینده‌ی فرمت مسکو دعوت کرد

دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل، گفته که برقراری روابط با حکومت سرپرست افغانستان برای کشورش مهم است. ضیااحمد تکل، معاون سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌، در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که ژیرنوف این موضوع را در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست این وزارت، مطرح کرده است.