در یک سال نُه هزار گردش‌گر بیرونی به افغانستان آمده اند

مسئولان در وزارت اطلاعات‌و‌فرهنگ، امروز در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی این نهاد، می‌گویند که در یک سال گذشته بیش از نُه میلیون گردش‌گر داخلی و بیرونی از مکان‌های باستانی افغانستان دیدن کرده اند. مسئولان وزارت اطلاعات‌وفرهنگ، می‌افزایند که این وزارت از رهگذر گردش‌گری ۴۸ میلیون افغانی درآمد داشته است.

برنامه‌ی جهانی غذا: برای کمک‌رسانی در شش ماه آینده به ۶۷۷ میلیون دالر نیاز داریم

برنامه‌ی جهانی غذای سازمان ملل متحد در افغانستان، اعلام کرده که بیش از ۱۲ میلیون تن در افغانستان، نمی‌دانند وعده‌ی غذایی بعدی شان از کجا خواهد آمد. این نهاد، امروز در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که نزدیک به چهار میلیون کودک، نوزاد و مادر شیرده در افغانستان به سوء‌تغذیه مبتلا اند.

سفارت افغانستان در عمان به امارت اسلامی واگذار شد

وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی، اعلام کرده که فعالیت‌های سفارت افغانستان در مسقط، پایتخت عمان، از سر گرفته شده است.

ضیااحمد تکل، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه، در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که فعالیت‌ها و خدمات سفارت افغانستان در مسقط یک‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته از سر گرفته شده است. وزارت امور خارجه‌ی عمان، تا اکنون در باره‌ی واگذاری سفارت افغانستان به امارت اسلامی چیزی نگفته است.

روسیه می‌خواهد به دومین ارتش بزرگ جهان تبدیل شود

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، با امضای حکمی شمار نیروهای نظامی این کشور را به دو میلیون و ۳۸ هزار تن که شامل یک میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز فعال می‌شود، افزایش داده است. خبرگزاری رویترز، گزارش داده که ولادیمیر پوتین این حکم را روز گذشته صادر کرده است.