تیم ملی فوتسال افغانستان «۶ بر ۴» آنگولا را شکست داد

تیم ملی فوتسال افغانستان، در نخستین بازی خود در جام جهانی، «۶ بر ۴» آنگولا را شکست داد. نیمه‌ی نخست این بازی «۵ بر ۲» به سود ملی‌پوشان کشور به پایان رسید.

در این نیمه، اکبر کاظمی دو بار، امید قنبری، حسین محمدی و مهدی نوروزی، هر کدام یک بار برای افغانستان گل‌زنی کردند.

مرکز تشخیص بیماری‌های زردی سیاه و زرد در غزنی گشایش یافت

زرک رنزورمل، رییس صحت عامه‌ی غزنی، به سلام‌وطندار می‌گوید که این مرکز با هزینه‌ی ۴۰۰ هزار دالر امریکایی از بودجه‌ی وزارت صحت عامه و سازمان جهانی بهداشت، آماده‌ی بهره‌برداری قرار گرفته و زمینه‌ی تشخیص و درمان بیماران غزنی و ولایت‌های هم‌جوار مساعد شده است.

پایتخت‌نشینان: امیدواریم تیم فوتسال در رقابت‌های نهایی جام جهانی پیروز شود

با راه‌یابی و بازی تیم ملی فوتسال افغانستان برای نخستین بار در رقابت‌های جام جهانی فوتسال، شماری از باشندگان پایتخت، به سلام‌وطندار می‌گویند که با توجه به درخشش عالی و شوروشوق اعضای این تیم در رقابت‌های پیشین و راه‌یابی آنان به جام جهانی، امیدوار اند تیم ملی فوتسال  افغانستان در رقابت‌های نهایی جام جهانی پیروز شود.

هم‌اکنون ۳۵ هزار «مجاهد» در بخش مدیریت سرگرم فراگیری آموزش اند

مسئولان اداره‌ی تعلیمات تخنیکی و مسلکی حکومت سرپرست، امروز (یک‌شنبه، ۲۵ سنبله) در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی اداره‌های امارتی در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، می‌گویند که هم‌اکنون ۳۵ هزار «مجاهد» در بخش مدیریت سرگرم فراگیری آموزش اند.

افغانستان امروز در نخستین‌ بازی خود به مصاف آنگولا می‌رود

فدراسیون فوتبال افغانستان، اعلام کرده است که تیم ملی فوتسال افغانستان امروز (یک‌شنبه، ۲۵ سنبله) در نخستین‌ بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۴ به مصاف آنگولا می‌رود. بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال افغانستان، این بازی ساعت ۵:۰۰ عصر به وقت کابل آغاز خواهد شد.

حاصلات خربزه‌ی للمی در هرات ۲۰ درصد افزایش یافته است

مسئولان محلی در هرات، می‌گویند که حاصلات خربزه‌ی للمی در ولسوالی رباط‌سنگی این ولایت، نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. عبدالرحیم رحمانی، معاون ولسوال رباط‌سنگی، به سلام‌وطندار می‌گوید که در این ولسوالی ۹۰ درصد کشاورزی به گونه‌ی للمی صورت می‌گیرد.

رویداد ترافیکی در میدان‌وردک جان سه عضو یک خانواده را گرفت

مسئولان محلی در میدان‌وردک، می‌گویند که سه عضو یک خانواده در نتیجه‌ی یک رویداد ترافیکی در این ولایت جان باخته اند. به گفته‌ی مسئولان، این رویداد صبح امروز (یک‌شنبه، ۲۵ سنبله) در ساحه‌ی «سنگ سیاه»، از مربوطات میدان‌شهر، مرکز میدان‌وردک در نتیجه‌ی برخورد یک موتر مسافربری نوع «فیلدر» با یک موتر باربری رخ داده است.

امسال ۲.۷ تُن عسل در پنجشیر تولید شده‌ است

مسئولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری پنجشیر، از تولید نزدیک به سه تُن عسل در جریان سال روان در این ولایت خبر می‌دهند. فضل‌الله دیوبندی، رییس زراعت، آبیاری و مالداری پنجشیر، به سلام‌وطندار می‌‌گوید که در جریان سال روان ۲.۷ تُن عسل در سراسر این ولایت تولید شده‌ است. رییس زراعت، آبیاری و مالداری پنجشیر، تأکید می‌کند که در این ولایت ۴۳ فارم خرد و بزرگ پرورش زنبور عسل وجود دارد که شامل ۷۹۳ صندوق می‌شود.

واژگون‌شدن موتری در فراه؛ دو تن جان باخته و شش تن زخمی شده اند

مسئولان محلی در فراه، می‌گویند که در نتیجه‌ی یک رویداد ترافیکی در این ولایت، هشت تن جان باخته و زخمی شده اند. محمدنسیم بدری، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی فراه، می‌گوید که در این رویداد یک موتر نوع «فیلدر» واژگون شده است و در نتیجه‌ی آن دو تن جان باخته و شش تن دیگر زخمی شده اند.

کار ساخت یک شبکه‌ی آب‌رسانی در فاریاب آغاز شد

شمس‌الدین محمدی، رییس اطلاعات‌وفرهنگ فاریاب، می‌گوید که کار ساخت یک شبکه‌ی آب‌رسانی روز شنبه، ۲۴ سنبله، در روستای «قروغ» ولسوالی قیصار این ولایت آغاز شده است. محمدی، می‌افزاید که این شبکه‌ی آب‌رسانی به ارزش سه میلیون و ۵۰۰ هزار افغانی با هم‌کاری مالی مؤسسه‌ی «ورلد ویژن» ساخته می‌شود.