شهرداری کابل در یک سال بیش از ۱۲۵ کیلومتر سرک را ساخته است

مسئولان در شهرداری کابل، امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ سنبله) در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی اداره‌های امارتی، می‌گویند که این اداره در یک سال گذشته بیش از ۱۲۵ کیلومتر سرک جدید عمومی و فرعی را هم به گونه‌ی آسفالت و هم به گونه‌ی کانکریت‌ریزی در کابل ساخته است.

گفت‌وگو با ۲۲ کارگر زن؛ این زنان از «حقوق اندک» و «رفتار نامناسب» کارفرمایان خود رنج می‌برند

فوزیه، باشنده‌ی کاپیسا، یکی از این زنان است؛ زنی که تنها سرپرست خانواده‌ی هفت‌نفره‌اش است و از دستان چین‌و‌چروک‌شده‌اش آشکار است که بیش‌تر از سن و سال، روزگار او را پیر کرده است. فوزیه می‌گوید با این که بیمار است؛ اما به دلیل ناداری در خانه‌های مردم لباس‌شویی، نان‌پزی و صفا‌کاری می‌کند.

بریتانیا شش میلیون پوند به افغانستان کمک کرد

دفتر هم‌آهنگ‌کننده‌ی کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا) در افغانستان، اعلام کرده که بریتانیا شش میلیون پوند به صندق انسان‌دوستانه‌ی افغانستان کمک کرده است. این نهاد، افزوده که بریتانیا بزرگ‌ترین کمک‌کننده‌ به صندوق انسان‌دوستانه‌ی افغانستان است. بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی اوچا، بریتانیا از ۲۰۱۴ به این سو بیش از ۳۰۴ میلیون پوند به صندوق انسان‌دوستانه‌ی افغانستان کمک کرده است.

ناامنی غذایی در افغانستان؛ «۲.۹ میلیون کودک با سو‌ء‌تغذیه روبه‌رو اند»

بخش افغانستان سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرده است که به دلیل ناامنی غذایی در افغانستان دو میلیون و ۹۰۰ هزار کودک زیر پنج سال با سوء‌تغذیه روبه‌رو اند. این نهاد، امروز در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که از این شمار کودکان ۸۵۰ هزار آن به سوء‌تغذیه‌ی شدید مبتلا اند.

هشدار پزشکان در بدخشان از پیامدهای مصرف خودسرانه‌ی داروها توسط زنان

با این که شماری از زنان در بدخشان، می‌گویند به دلیل مشکلات اقتصادی و نبود آگاهی، زنان در این ولایت از داروها خودسرانه مصرف می‌کنند؛ اما پزشکان از پیامدهای ناگوار آن هشدار می‌دهند. فریده و جاویده، دو باشنده‌ی بدخشان، در گفت‌وگو با سلام‌وطندار می‌گویند که زنان به ویژه زنان شیرده در این ولایت، خودسرانه دارو مصرف می‌کنند.

شکایت از محدودیت‌ها در دست‌رسی به اطلاعات؛ حکومت: متعهد به حل این مشکل هستیم

شماری از خبرنگاران و مسئولان برخی از رسانه‌‎ها، با شکایت از هم‌کاری‌نکردن مسئولان برخی از اداره‌ها و وزارت‌‌خانه‌ها در بخش شریک‌کردن اطلاعات مورد نیاز با آن‌ها، می‌گویند که ادامه‌ی این وضعیت، کار خبرنگاران و رسانه‌ها را دشوارتر می‌کند. آنان، از وزارت اطلاعات و فرهنگ خواستار حل این مشکل اند.

جان‌باختن ۱۸ تن در حمله‌ی اسرائیل بر مکتبی در غزه؛ گوترش: غیرقابل قبول است

در حمله‌ی ارتش اسرائیل بر یک مکتب در مرکز غزه، دست‌کم ۱۸ تن جان از جمله شش کارمند سازمان ملل متحد جان باخته و ده‌ها تن زخمی شده اند.

شبکه‌ی خبری الجزیزه، گزارش داده که ارتش اسرائیل شام روز گذشته مکتب «الجاعونی» در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه را بمباران کرده است.