در یک سال ۳۱۶ مکتب جدید ساخته شده است

مسئولان در وزارت معارف، امروز (چهارشنبه، ۲۱ سنبله) در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی این نهاد، می‌گویند که در سال گذشته ۳۱۶ مکتب جدید به شمول ۱۰۶ مکتب دولتی و ۲۱۰ مکتب خصوصی ساخته شده است.

از ۴۰۰ ولسوالی در افغانستان تنها در ۹۳ ولسوالی شفاخانه‌ وجود دارد

مسئولان وزارت صحت عامه،‌ می‌گویند که ارائه‌ی خدمات بهداشتی در افغانستان غیرمعیاری و ضعیف است؛ اما تلاش‌ها برای معیاری‌کردن این خدمات جریان دارد. نورجلال جلالی، سرپرست وزارت صحت عامه، در سفرش به پکتیا می‌گوید که از ۴۰۰ ولسوالی در سراسر افغانستان، تنها در ۹۳ ولسوالی شفاخانه‌هایی در سطح ولسوالی فعال اند.

کار عملی پروژه‌ی تاپی در خاک افغانستان آغاز شد

کار عملی تاپی، از پروژه‌های منطقه‌ای که از طریق آن گاز ترکمنستان از مسیر افغانستان به آسیای جنوبی منتقل می‌شود، امروز (چهارشنبه، ۲۱ سنبله) در خاک افغانستان آغاز شد. مقام‌های ارشد امارت اسلامی و ترکمنستان، در مراسم آغاز کار عملی پروژه‌ی تاپی و چندین پروژه‌ی دیگر در افغانستان، بر اهمیت تطبیق چنین پروژه‌های بزرگ تأکید و حسن نیت شان نسبت به یک‌دیگر را ابراز کردند.

یک مرکز تولید قالین ویژه‌ی زنان در بلخ گشایش یافت

اسد‌الله وفا، رییس امور مهاجرین و عودت‌کنندگان بلخ، می‌گوید این مرکز تولید و پروسس قالین که در شهرک قالین‌بافان این ولایت ساخته شده، عصر روز سه‌شنبه، ۲۰ سنبله، با حضور عبدالرحمان راشد، معین وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان، گشایش یافته و به بهره‌برداری رسیده است.

دانش‌آموزی در نیمروز از سوی هم‌صنفی‌اش با ضرب چاقو کشته شد

به گفته‌ی مسئولان، این رویداد روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۰ سنبله) در مربوطات ولسوالی دلارام نیمروز رخ داده است. گل‌محمد قدرت، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی نیمروز‌، به سلام‌وطندار می‌گوید که این جوان «حق‌داد» نام داشته و به دلیل تنش بر سر بازی والیبال، از سوی هم‌صنفی‌اش کشته شده است.