وزارت سرحدات و قبایل: در یک سال بیش از ۸۰۰ منازعه‌‌ی قومی را حل کرده‌ایم

مسئولان در وزارت سرحدات، اقوام و قبایل، در برنامه‌ی تشریح دست‌آورد‌های یک‌ساله‌ی این نهاد، می‌گویند که در یک سال گذشته بیش از ۸۰۰ منازعه‌ی خردوبزرگ قومی را حل کرده اند. محمدعلی‌‌جان احمد، معین جرگه‌ها و قبایل این وزارت، می‌گوید که در یک سال گذشته ۳۰۴ گردهمایی و ۵۲۵ نشست به هدف حل منازعه میان اقوام برگزار شده است.

ناروی نزدیک به دو میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

دفتر هم‌آهنگ‌کننده‌ی کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا) در افغانستان، اعلام کرده که ناروی یک میلیون و ۸۰۰ هزار دالر به صندوق انسان‌دوستانه‌ی افغانستان کمک کرده است. اوچا، این موضوع را در حساب کاربری اکس خود، مطرح کرده؛ اما نگفته که این مقدار پول در کدام بخش هزینه خواهد شد. این نهاد، افزوده که ناروی در ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دالر به صندوق انسان‌دوستانه‌ی افغانستان کمک کرده است.

حقانی: امارت اسلامی برای مبارزه با مواد مخدر با کم‌بود امکانات روبه‌رو است

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله‌ی حکومت سرپرست، گفته که امارت اسلامی برای مبارزه با مواد مخدر با کم‌بود امکانات و تجهیزات روبه‌رو است. او افزوده که نیاز است جامعه‌ی جهانی دربخش مبارزه با مواد مخدر به امارت اسلامی کمک و به کشاورزان کاشت بدیل را فراهم کند.

ادامه‌ی درگیری‌ها در غزه؛ در ۴۸ ساعت ۶۱ تن جان باخته اند

منابع صحی در غزه، اعلام کرده که در حمله‌های ۴۸ ساعت گذشته‌ی ارتش اسرائیل بر بخش‌های مختلف غزه دست‌کم ۶۱ تن جان باخته و ۱۶۲ تن زخمی شده اند. خبرگزاری رویترز، گزارش داده که ۲۸ تن در حمله‌های روز گذشته‌ی اسرائیل بر بخش‌های نوار غزه جان باخته اند.