امارت اسلامی نگرانی‌ها از تهدیدهای «داعش» در افغانستان را نادرست خواند

هم‌زمان با ستایش سازمان همکاری‌ شانگهای از اقدامات نتیجه‌بخش امارت اسلامی در بخش مبارزه با هراس‌افکنی و تهدیدهای گروه‌هایی چون داعش در افغانستان، سازمان ملل متحد با پخش دو گزارش مفصل، از وجود تهدیدهای بالقوه‌ی گروه‌های هراس‌افکن به ویژه داعش خراسان و القاعده اظهار نگرانی کرده است.

کتاب‌خانه‌ای در ولسوالی جغتوی غزنی گشایش یافت

کتاب‌خانه‌ای در ولسوالی جغتوی غزنی، امروز (پنج‌شنبه، ۱۵ سنبله) گشایش یافت. این کتاب‌خانه در «دره‌ی ککرک» ولسوالی جغتو با هزینه‌ی ۴۱ هزار دالر امریکایی از سوی مؤسسه‌ی «دی‌آرسی» با هم‌آهنگی باشندگان محل ساخته شده و دارای صدها عنوان کتاب در بخش‌های گونه‌گون است.

جشنواره‌ی انگور و محصولات کشاورزی سرپل برگزار شد

جشنواره‌ی انگور و محصولات کشاورزی سرپل، امروز (پنج‌شنبه، ۱۵ سنبله) برگزار شد. در این جشنواره، میوه‌ها و حبوبات سرپل چون خربزه، تربوز، انگور، سیب، بهی، پیاز، نخود، کنجد و برخی میو‌ه‌ها و حبوبات دیگر، به نمایش گذاشته شده است.

بانک مرکزی: در یک سال ارزش افغانی در برابر دالر ۱۷.۲۵ درصد افزایش یافته است

مسئولان در بانک مرکزی افغانستان، امروز (پنج‌شنبه، ۱۵ سنبله) در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی این بانک در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، می‌گویند که در سال روان خورشیدی نرخ تورم در کشور به گونه‌ی مطلوب نگه‌ داشته شده و منفی ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

یوناما در باره‌ی ارائه‌ی کاشت بدیل به کشاورزان نشست برگزار می‌کند

روزا اوتونبایوا، رییس دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، در دیدار با محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، گفته که این نهاد تلاش دارد نشستی را برای ارائه‌ی کاشت بدیل، کمک به کشاورزان، و درمان افراد معتاد به مصرف مواد مخدر، برگزار کند.

وزارت خارجه از حذف نام امارت اسلامی از فهرست گروه‌های ممنوعه‌ی قرقیزستان خبر داد

وزارت امور خارجه‌ی حکومت سرپرست، گفته که قرقیزستان نام امارت اسلامی را از فهرست گروه‌های ممنوعه‌اش حذف کرده است. این وزارت، افزوده که حذف نام امارت اسلامی از فهرست گروه‌های ممنوعه‌ی قرقیزستان نشان‌دهنده‌ی ایجاد درک سیاسی منطقه و جهان در باره‌ی امارت اسلامی است.

بانوان باردار در غزنی: از نفس‌تنگی در هنگام بارداری رنج می‌بریم

شماری از بانوان باردار در غزنی، می‌گویند که از بیماری نفس‌تنگی در هنگام بارداری رنج می‌برند و گاهی ناچار می‌شوند برای رهایی از این بیماری، داروی ویژه‌ی آن را مصرف کنند که این، ممکن به کودک آن‌ها آسیب برساند. مرضیه و لیلا که از بیماری نفس‌تنگی رنج می‌برند، می‌گویند که در ماه‌های میانه‌ی بارداری به این بیماری دچار می‌شوند.

۱۳ تن در تیراندازی در مکتبی در امریکا کشته و زخمی شدند

در نتیجه‌ی تیراندازی یک دانش‌آموز در مکتبی در ایالت جورجیای امریکا، دو دانش‌آموز و دو آموزگار کشته و نُه تن زخمی شده اند. خبرگزاری رویترز، گزارش داده که یک نوجوان ۱۴ساله روز گذشته در مکتب «آپالاچی» در جورجیا به سوی دانش‌آموزان تیراندازی کرده است.