عربستان سعودی یک «افغان» را اعدام کرد

وزارت امور داخله‌ی عربستان سعودی، اعلام کرده که یک شهروند افغانستان به نام «عبدالقیوم شینواری» را به اتهام قاچاق هروئین به این کشور، اعدام کرده است. در اعلامیه‌ی این وزارت، آمده که حکم اعدام این فرد روز شنبه، ۱۰ سنبله، در شهر مکه اجرا شده است.

بسته‌ماندن گذرگاه تورخم؛ بازرگانان و رانندگان: میلیون‌ها افغانی متضرر شده‌ایم

با ادامه‌ی بسته‌بودن گذرگاه مرزی تورخم به روی موترهای بازرگانی افغانستان، شماری از بازرگانان و رانندگان موترهای باربری، می‌گویند که از ۱۰ روز به این سو میلیون‌ها افغانی متضرر شده اند. رفیع‌الله، بازرگان میوه و سبزی تازه و محمدامین، راننده‌‌ی موترهای باربری، می‌گویند که بیش‌تر اموال شان در این ۱۰ روز فاسد شده است یا ناچار به لیلام آن شده ‌اند.

شورای امنیت در نشستی وضعیت افغانستان را بررسی می‌کند

بر بنیاد اعلامیه‌ی شورای امنیت، ریاست این نشست را تانیا فاجون، وزیر امور خارجه‌ی اسلوونی خواهد داشت و روزا اوتونبایوا، نماینده‌ی ویژه‌ی دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان و رییس یوناما و همین گونه سیما باهوس، رییس بخش زنان سازمان ملل متحد و یک نماینده از جانب جامعه‌ی مدنی افغانستان، نیز در این نشست سخن‌رانی خواهند کرد.

وزارت زراعت: افغانستان به واردات بیش از یک‌ونیم میلیون متریک تُن گندم از خارج نیاز دارد

مسئولان در وزارت زراعت، آبیاری و مالداری حکومت سرپرست، می‌گویند که در سال روان خورشیدی از ۲.۱۴ میلیون هکتار زمین زیر کشت گندم در کشور، پنج میلیون متریک تُن گندم برداشت شده که میزان برداشت آن در مقایسه با سال‌های گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

متقی: در عرصه‌ی دیپلماسی دست‌آوردهای بزرگ داشته‌‌ایم

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ی حکومت سرپرست، گفته که امارت اسلامی در روزهای پسین در عرصه‌ی دیپلماسی دست‌آوردهای بزرگی داشته است. متقی، این موضوع را روز گذشته هنگام بازدید از کنسول‌گری افغانستان در شهر استانبول ترکیه مطرح کرده است.