اداره‌ی تنظیم امور زندان‌ها:کم‌وبیش ۲۳ هزار تن در افغانستان زندانی اند

مسئولان اداره‌ی تنظیم امور زندان‌های افغانستان، امروز در برنامه‌ی گزارش‌دهی سالانه‌ی این نهاد، می‌گویند که در حال حاضر ۱۱ هزار تن در زندان‌های افغانستان مدت حبس شان را سپری می‌کنند. بر اساس آمار این اداره، هزار زن و ۸۰۰ کودک نیز در زندان‌های افغانستان زندانی اند.

صندوق وجهی انکشاف زراعتی برای رشد کشاورزی خدمات مشارکت و مضاربت را ایجاد کرد

مسئولان در وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، امروز (یک‌شنبه، ۱۱ سنبله) در برنامه‌ی گشایش خدمات مالی مشارکت و مضاربت صندوق وجهی انکشاف زراعتی، می‌گویند که کشاورزان، دام‌داران و سکتور خصوصی فعال در بخش کشاورزی، اکنون می‌توانند از ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار افغانی کمک مالی دریافت کنند.

سویدن نزدیک به هفت میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

دفتر هم‌آهنگ‌کننده‌ی کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا) در افغانستان، اعلام کرده که سویدن شش میلیون و ۸۰۰ هزار دالر به صندوق انسان‌دوستانه‌ی افغانستان کمک کرده است. بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی اوچا، سویدن از ۲۰۱۴ به این سو بیش از ۸۵ میلیون دالر به صندوق انسان‌دوستانه‌ی افغانستان کمک کرده است.

جوانان برای شرکت در برنامه‌های داوطلبانه‌ی اجتماعی علاقه‌‌ ندارند

سلام‌وطندار برای بررسی مشارکت جوانان در برنامه‌های داوطلبانه‌ی اجتماعی، گفت‌وگویی را با ۷۰ جوان دختر و پسر در ۱۶ ولایت انجام داده است که نتیجه‌ی آن نشان می‌دهد رقم مشارکت جوانان در این دست برنامه‌ها کاهش یافته و در سه سال پسین تنها یک تن در فعالیت‌های داوطلبانه‌ی اجتماعی سهم گرفته است.

۴۸ تن در حمله‌های اسرائیل بر غزه کشته شده اند

منابع صحی در فلسطین، اعلام کرده که پیش از آغاز کارزار تطبیق واکسین ضدبیماری فلج کودکان (پولیو) در نوار غزه، دست‌کم ۴۸ فلسطینی در نتیجه‌ی حمله‌های اسرائیل کشته شده اند. خبرگزاری رویترز، گزارش داده که این حمله‌ها روز گذشته در بخش‌های مرکزی و جنوبی غزه، انجام شده است. بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز درگیری‌ها در غزه، ۴۰ هزار و ۶۹۱ فلسطینی کشته شده اند.