سمیناری با محوریت جایگاه مولانا جلال‌الدین بلخی در کابل برگزار شد

سمینار یک‌روزه با محوریت جایگاه مولانا جلال‌الدین محمد بلخی در عرصه‌ی ادب و فرهنگ اسلامی، روز چهارشنبه، ۷ سنبله، در کابل برگزار شد. این سمینار توسط اکادمی علوم افغانستان با حضور مقام‌های امارت اسلامی، پژوهش‌گران، استادان دانش‌گاه‌ها و شماری از چهره‌های فرهنگی کشور، برگزار شد.

فطرت: پاکستان هنوز هیچ مدرکی برای حضور تی‌تی‌پی در افغانستان ارائه نکرده ‌است

در کنار این، رییس ستاد ارتش حکومت سرپرست هرچند از کشوری نام نمی‌برد؛ اما از تلاش‌های دیپلماتیک برای پیش‌گیری از نقض حریم هوایی افغانستان خبر می‌دهد. فطرت، در این راستا تأکید می‌کند که در آینده‌ی نزدیک امارت اسلامی کنترل حریم هوایی افغانستان را به دست خواهد گرفت.

معاون وزارت دفاع: با «فتح افغانستان» امنیت سرتاسری در کشور تأمین شده است

محمدقاسم فرید، معاون پالیسی و استراتژی وزارت دفاع ملی، امروز در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی اداره‌های امارتی در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، می‌گوید که با «فتح افغانستان» امنیت سرتاسری در کشور تأمین شده، فعالیت‌های محاربه‌ای کاهش قابل ملاحظه یافته و گراف «تلفات ملکی» به صفر نزدیک شده است.

رقابت‌های نیزه‌زنی میان ۱۴۴ ورزش‌کار در غزنی برگزار شد

مسئولان ورزشی در غزنی، می‌گویند که رقابت‌های نیزه‌زنی با اسب، با حضور نزدیک به ۱۵۰ ورزش‌کار در این ولایت برگزار شده است. بلال مجاهد، آمر تربیت بدنی ‌و ورزش غزنی، به سلام‌وطندار می‌گوید که رقابت‌های یک‌روزه‌ی نیزه‌زنی با اسب، میان ۱۴۴ ورزش‌کار از مرکز و ولسوالی‌های اندر، ده‌یک و‌ گیروی این ولایت روز گذشته برگزار شده است.

متقی برای اشتراک در پنجاهمین نشست سازمان همکاری اسلامی به کامرون رفت

وزارت امور خارجه‌ی حکومت سرپرست، اعلام کرده که امیرخان متقی، سرپرست این وزارت برای اشتراک در پنجاهمین نشست وزیران امور خارجه‌ی سازمان همکاری اسلامی به شهر یائونده، پایتخت کامرون رفته است. ضیااحمد تکل، معاون سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌، سه‌شنبه، ۶ سنبله، در حساب کاربری اکس خود از سفر متقی به کامرون خبر داده است.