سال گذشته بیش از ۴۰ هزار پرواز عبوری از حریم هوایی افغانستان انجام شده است

مسئولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی حکومت سرپرست، می‌گویند که در یک سال گذشته بیش از یک میلیون و ۸۹۷ هزار تن در ۱۲ هزار و ۵۰۳ پرواز از فرودگاه‌های افغانستان جابه‌جا شده اند. مسئولان این وزارت، می‌افزایند که در این مدت ۴۰ هزار و ۱۶ پرواز عبوری از حریم‌‍ هوایی افغانستان انجام شده که در مقایسه به سال گذشته افزایش داشته است.

برنامه‌ی جهانی غذا: بیش از یک میلیون مادر و کودک کمک دریافت نمی‌کنند

برنامه‌ی جهانی غذای سازمان ملل متحد در افغانستان، اعلام کرده که به دلیل کم‌بود شدید بودجه، بیش از یک میلیون مادر و کودک در افغانستان از دریافت کمک‌های انسان‌دوستانه محروم شده اند. این نهاد، امروز در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که کم‌بود بودجه بیش‌ترین زیان را به زنان وارد می‌کند.

اتحادیه‌ی اروپا ۱۳ میلیون یورو در بخش درمان سوء‌تغذیه و آموزش کمک می‌کند

صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان، اعلام کرده که اتحادیه‌ی اروپا ۱۳ میلیون یورو برای درمان مبتلایان به سوء‌تغذیه و فراهم‌کردن زمینه‌ی آموزش در افغانستان کمک می‌کند. این نهاد، افزوده که بیش از ۸۷ هزار کودک از این کمک‌ بهره‌مند خواهد شد.

محمد عبدالکبیر: روابط امارت اسلامی با جهان در حال گسترش است

محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، در دیدار با مردف القاشوطی، مستشار سفارت قطر در کابل، گفته که قطر در سیاست خارجی افغانستان جایگاه مهم دارد و امارت اسلامی علاقه‌مند هم‌کاری‌های دوجانبه در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، آموزشی، صنعت و سرمایه‌گذاری، با این کشور است.