آزادی در بند قانون؛ در قانون امربه‌معروف «صدای زنان» عورت خوانده شده است

مسئولان وزارت عدلیه‌ی حکومت امارت اسلامی،‌ می‌گویند که «قانون امر به معروف و نهی از منکر» در یک مقدمه، چهار فصل و ۳۵ ماده توشیح و در جریده‌‌ی رسمی منتشر شده است. بر اساس این قانون، ستر تمام بدن زنان لازمی، پوشاندن صورت آن‌ها به سبب ترس از «فتنه» ضروری و صدای زنان نیز عورت گفته شده است.

پذیرفته‌شدن دیپلمات‌های امارت اسلامی از سوی امارات متحده‌ی عربی و قزاقستان

حمدالله فطرت، معاون سخن‌گوی امارت اسلامی، می‌گوید که امارات متحده‌‎ی عربی، اعتمادنامه‌ی بدرالدین حقانی را به عنوان سفیر افغانستان در آن کشور پذیرفته است. فطرت، می‌افزاید که قزاقستان نیز محمدالرحمان رحمانی را، به عنوان کاردار سفارت افغانستان در آستانه، پایتخت این کشور، پذیرفته است.

ابراز علاقه‌مندی شرکت‌های ترکی و افغانی به سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های تولید انرژی

در این دیدار، مسئولان شرکت‌های نام‌برده علاقه‌مندی خود را به سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های تولید انرژی از منابع مختلف به ظرفیت ۹۰۰ مگاوات و توسعه‌ی لین انتقالی برق در داخل کشور ابراز کرده و وعده سپرده اند که در راستای تجدید و توسعه‌ی ماسترپلان سکتور انرژی نیز با این وزارت هم‌کاری می‌کنند.

شاه‌راه سالنگ به روی موترهای باربری بسته شد

محمداشرف حق‌شناس، سخن‌گوی این وزارت، می‌گوید که به منظور تنظیم بهتر رفت‌وآمد وسایط ترانسپورتی، شاه‌راه سالنگ از امروز به روی موترهای باربری بسته شده است. او می‌افزاید که موترهای مسافربری می‌توانند از مسیرهایی که از سوی این وزارت در شاه‌راه سالنگ آماده شده است، رفت‌وآمد کنند.

۲۲ تن در حمله‌های اسرائیل بر غزه کشته شده اند

منابع صحی در غزه، اعلام کرده که از بامداد امروز تا اکنون ۲۲ تن به دلیل تشدید حمله‌های اسرائیل در «دیرالبلاح» در مرکز و «خان‌یونس» در جنوب غزه، کشته شده اند.

شبکه‌‌ی خبری الجزیره، امروز گزارش داده که اسرائیل دستور تخلیه‌ی مجدد دیرالبلاح را صادر کرده است و هزاران فلسطینی از بخش‌های این شهر فرار کرده اند. در سوی دیگر، جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، بر برقراری فوری آتش‌بس در غزه تأکید کرده است.

زنان در بغلان و سمنگان از افزایش بیماری سردردی نگران اند

شماری از زنان در بغلان و سمنگان، با نگرانی از افزایش چشم‌گیر بیماری سردردی میان زنان، می‌گویند که بی‌کاری زنان و گسترش ناداری در جامعه، از عامل‌هایی اند که این بیماری را در میان زنان به وجود آورده است. زرمینه، می‌گوید با این که بارها برای درمان بیماری سردردی‌اش به پزشک مراجعه کرده است؛ اما هم‌چنان از این بیماری رنج می‌برد.

رهبر امارت اسلامی «قانون امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» را توشیح کرد

وزارت عدلیه‌ی حکومت سرپرست، اعلام کرده که «قانون امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» با چهار فصل و ۳۵ ماده از سوی رهبر امارت اسلامی، توشیح شده و در سراسر افغانستان قابل اجرا است. برکت‌الله رسولی، سخن‌گوی این وزارت، گفته که این قانون به هدف تنظیم امور کاری وزارت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و تعیین صلاحیت‌های محتسبان تدوین شده است.

رویداد ترافیکی در سمنگان نُه کشته و زخمی بر جا گذاشت

در یک رویداد ترافیکی در ولسوالی خُلم سمنگان، سه تن کشته شده و شش تن زخم برداشته است. حشمت‌الله رحمانی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی سمنگان، می‌گوید که پس از چاشت روز گذشته یک موتر نوع «پاسو» در مربوطات ساحه‌ی چشمه‌ی حیات ولسوالی خُلم از جاده منحرف و واژگون شده است.