بیش از ۱۵ میلیارد افغانی به افراد دارای معلولیت، یتیمان و بیوه‌ها پرداخت شده است

مسئولان در وزارت امور شهدا و معلولین، در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی اداره‌های امارتی، می‌گویند که در یک سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد افغانی را به افراد داری معلولیت، بیوه‌ها و یتیمان، پرداخت کرده اند. عبدالحکیم حقانی، معین این
وزارت، می‌گوید که در این مدت ۱۵ هزار فرد دارای معلولیت، بیوه و یتیم نیز، ثبت شده است.

روزانه ۱۲ هزار جلد گذرنامه در افغانستان توزیع می‌‌شود

مسئولان در ریاست عمومی پاسپورت وزارت امور داخله، می‌گویند که روند توزیع گذرنامه به گونه‌ی عادی برگشته و روزانه ۱۲ هزار جلد گذرنامه در کابل و ولایت‌ها به متقاضیان توزیع می‌شود. نور‌الله پتمن، سخن‌گوی ریاست عمومی پاسپورت، می‌گوید که روزانه شش هزار جلد گذرنامه در کابل و شش هزار دیگر در ولایت‌ها به متقاضیان توزیع می‌شود.

اتحادیه‌ی اروپا بیش از یک میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

دفتر هم‌آهنگ‌کننده‌ی کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا) در افغانستان، اعلام کرده که اتحادیه‌ی اروپا یک میلیون و ۳۰۰ هزار دالر به صندوق انسان‌دوستانه‌ی افغانستان کمک کرده است. اوچا، افزوده که پشتیبانی دوام‌‌دار کشورها از صندوق انسان‌دوستانه‌ی افغانستان، جان شهروندان این کشور را نجات می‌دهد.

یونیسف: به ۱۸ میلیون تن در افغانستان خدمات بهداشتی ارائه کرده‌ایم

تاج‌الدین اویولی، رییس دفتر صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان، در یدار با دین‌محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد، گفته که این نهاد از آغاز سال روان میلادی تا اکنون از طریق ۲۴۰ مرکز صحی در سراسر افغانستان، به ۱۸ میلیون تن خدمات بهداشتی ارائه کرده است.

سرازیرشدن سیلاب در پنجشیر و پروان زیان‌های هنگفت مالی بر جا گذاشت

مسئولان محلی در پنجشیر و پروان، می‌گویند که سیلاب‌های ویران‌گر پس از چاشت روز گذشته زیان‌های هنگفت مالی به باشندگان این ولایت‌ها وارد کرده است. محب‌الله جاهد، رییس مبارزه با حوادث طبیعی‌ پنجشیر، می‌گوید که سیلاب‌ها در روستاهای «پیاوشت»، «جمال‌ورده» و «قابضان» ولسوالی رخه سرازیر شده است.