نمایش‌گاه تجارتی افغانستان و اوزبیکستان با امضای ۲۵ تفاهم‌نامه به پایان رسید

مسئولان وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست امارت اسلامی، می‌گویند که نمایش‌گاه سه‌روزه‌ی تجارتی افغانستان و اوزبیکستان در کابل، با امضای ۲۵ تفاهم‌نامه به ارزش ۲.۵ میلیارد دالر میان دو کشور، امروز (دوشنبه، ۲۹ اسد) به پایان رسید.

روز جهانی انسان‌دوستی؛ گوترش: ۲۰۲۳ یکی از مرگ‌بارترین سال‌ها به امدادگران بوده است

هم‌زمان با «روز جهانی انسان‌دوستی»، ایندریکا راتوات، معاون نماینده‌ی ویژه‌ی دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان، گفته که این کشور از سال‌ها به این سو، یکی از خطرناک‌‌ترین کشورها به امدادگران است. آقای راتوات، افزوده که محدودیت‌ها بر کار زنان در بخش‌های انسان‌دوستانه، چالش‌های جدیدی را در روند امدادرسانی ایجاد کرده است.

واژگون‌شدن تراکتور در غزنی دو کشته و هشت زخمی برجا گذاشت

مسئولان امنیتی در غزنی، تأیید می‌کنند که واژگون‌شدن یک تراکتور در این ولایت، دو کشته و هشت زخمی برجا گذاشته است. خالد سرحدی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی غزنی، به سلام‌وطندار می‌گوید که چاشت امروز (دوشنبه، ۲۹ اسد) یک تراکتور در ساحه‌ی «سراب» ولسوالی جغتوی این ولایت، واژگون شده است.

معاون سخن‌‌گوی امارت اسلامی: افغانستان به هیچ کشوری تهدید نیست

روزنامه‌ی «اکسپرس تریبون» پاکستان، امروز (دوشنبه، ۲۹ اسد) در گزارشی به نقل از آصف علی‌خان درانی، نماینده‌ی ویژه‌ی این کشور برای افغانستان، نوشته ‌است که به دلیل بی‌توجهی جهان نسبت به وضعیت افغانستان، امکان برگشت این کشور به وضعیت پیش از حمله‌ی ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ وجود دارد.

نزدیک به ۲۴ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های انسان‌دوستانه نیاز دارند

هم‌زمان با روز جهانی «انسان‌دوستی»، صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان، اعلام کرده که در سال روان میلادی ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن از جمله ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک در افغانستان، به کمک‌های انسان‌دوستانه نیاز دارند.

سیل در غزنی جان سه عضو یک خانواده را گرفت

مسئولان محلی در غزنی، تأیید می‌کنند که سیل در این ولایت، جان سه عضو یک خانواده را گرفته و سه زخمی برجا گذاشته است. این سیلاب‌ها، شب گذشته در ولسوالی ده‌یک غزنی جاری شده و زیان‌های هنگفت مالی به باشندگان این ولسوالی وارد کرده است. حمیدالله نثار، رییس صحت عامه‌ی غزنی، می‌گوید که سیلاب‌های ویران‌گر شب گذشته در روستای «شیربز» ولسوالی ده‌یک جاری شده که در نتیجه سه عضو یک خانواده شامل یک زن و دو کودک جان باخته و سه تن دیگر به شمول یک زن و دو مرد زخمی شده اند‌.

رقابت‌های «لیگ برتر فوتبال غور» پس از سه سال از سر گرفته شد

مسئولان ورزشی در غور، می‌گویند که رقابت‌های «لیگ برتر فوتبال غور»، پس از سه سال عصر روز گذشته (یک‌شنبه، ۲۸ اسد) با اشتراک ۱۱ تیم از سر گرفته شده است. حیات‌الله توحیدی، آمر ورزش غور، می‌گوید که هدف از برگزاری این رقابت‌ها، رشد ورزش و راه‌یابی چهره‌های برتر فوتبال این ولایت در رقابت‌های حوزه‌ی غرب کشور است.

درگیری‌ها در غزه؛ بلینکن برای گفت‌وگو در باره‌ی آتش‌بس به تل‌آویو رفت

در آستانه‌ی ازسرگیری گفت‌وگوها برای برقراری آتش‌بس در غزه و رهایی گروگان‌ها، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی امریکا، به تل‌آویو رفته است. خبرگزاری رویترز، گزارش داده که بلینکن روز گذشته به هدف تشدید فشارهای دیپلماتیک برای برقرای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها به تل‌آویو سفر کرده است.