امریکا: آماده‌ی به‌رسمیت‌شناسی امارت اسلامی نیستیم

مقام‌های ارشد حکومت سرپرست امارت اسلامی، روز گذشته در مراسم گرامی‌داشت از سومین سال‌روز پیروزی امارت اسلامی، خواهان «تعامل» با جهان شدند. هم‌زمان با این پیام امارت اسلامی برای تعامل با جهان، ودانت پاتل، معاون سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی امریکا، گفته است که کشورش آماده‌ی به‌رسمیت‌شناسی امارت اسلامی نیست.

نشست سه‌جانبه‌؛ هیئت‌های اوزبیکستان و آذربایجان به کابل آمده اند

مسئولان وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست، می‌گویند که هیئتی از آذربایجان به سرپرستی معین وزارت اقتصاد این کشور و هم‌چنان هیئتی از اوزبیکستان به رهبری وزیر صنعت و تجارت این کشور، به دعوت رسمی امارت اسلامی امروز (پنج‌شنبه، ۲۵ اسد) برای اشتراک در نشست سه‌جانبه‌ی افغانستان، آذربایجان و اوزبیکستان، به کابل آمده اند.

شکایت از بی‌کاری؛ باشندگان کابل: حکومت به ما زمینه‌ی کار را فراهم کند

شماری از باشندگان کابل، با شکایت از ناداری و بی‌کاری از حکومت سرپرست امارت اسلامی می‌خواهند که به آن‌ها زمینه‌ی کار را فراهم کند. عبدالرحیم ۷۷ساله، باشنده‌ی شهر کابل که در کنار جاده‌ای نشسته است، می‌گوید که ۳۰ سال می‌شود کفش‌پالشی می‌کند.

زنان در افغانستان با «ابزارهای فن‌آوری» آشنایی کافی ندارند

بررسی سلام‌وطندار از گفت‌وگو با ۴۲ زن در افغانستان، نشان می‌دهد که آن‌ها با فن‌آوری/تکنولوژی و ابزارهای آن، آشنایی کافی ندارند. از میان این زنان، ۱۵ تن در کابل و ۲۷ تن دیگر در ولایت‌ها زندگی می‌کنند و نُه تن از این زنان، می‌گویند که هیچ‌ گونه آشنایی با ابزارهای فن‌آوری ندارند.

زنان مبتلا به سرطان سینه: زمینه‌ی درمان ما در افغانستان فراهم نیست

شماری از زنان مبتلا به سرطان سینه، می‌گویند که به دلیل دست‌رسی‌نداشتن به خدمات درمانی و گرفتن داروهای مورد نیاز، ناچار اند برای درمان به گونه‌ی دوام‌دار به کشورهای همسایه سفر کنند. آن‌ها، می‌‌افزایند که امیدی ندارند تا بیماری شان در شفاخانه‌های افغانستان درمان شود و به گفته‌ی آن‌ها، زمینه‌ی درمان شان در کشور فراهم نیست.

دروازه‌ی تورخم به روی هر گونه رفت‌و‌آمد باز شد

مسئولان در تورخم، می‌گویند در نتیجه‌ی رویداد روز دوشنبه که دروازه‌ی تورخم به روی هر گونه رفت‌و‌آمد از سوی پاکستان بسته شده بود، امروز این دروازه به روی هر گونه رفت‌و‌آمد باز شده است. عبدالجبار حکمت، کمیسار تورخم، می‌گوید‌ که گذرگاه تورخم حوالی ساعت ۷:۳۰ دقیقه‌ی صبح امروز به روی مسافران پیاده و ترانزیت باز شده است. او می‌افزاید که گذرگاه تورخم پس از گفت‌وگو با طرف پاکستانی، به روی هر گونه رفت‌و‌آمد باز شده است.