عبدالکبیر می‌گوید‌ ا.ا حاضر است به خاطر منافع ملی با امریکا و ناتو تعامل داشته باشد

محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، امروز (چهارشنبه، ۲۴ اسد) در مراسم گرامی‌داشت از سومین سال‌روز پیروزی امارت اسلامی در کابل، می‌گوید که امارت اسلامی در سه سال گذشته در میدان‌های سیاسی و اقتصادی دست‌آوردهای بسیاری داشته است.

حقانی: جامعه‌ی جهانی راه «تعامل» را با افغانستان در پیش گیرد

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله‌ی حکومت سرپرست، امروز (چهارشنبه، ۲۴ اسد) در مراسم گرامی‌داشت از سومین سال‌روز پیروزی امارت اسلامی در پایگاه بگرام در پروان، از جامعه‌ی جهانی خواسته است که راه «تعامل و هم‌کاری» را با افغانستان در پیش گیرد.

عبدالکبیر: امارت اسلامی در سیاست بیرونی خود دست‌آوردهای چشم‌گیری داشته است

محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، امروز (چهارشنبه، ۲۴ اسد) در مراسمی به مناسبت گرامی‌داشت از سومین سال‌روز پیروزی امارت اسلامی در پایگاه بگرام در پروان، گفته که امارت اسلامی در سیاست بیرونی خود دست‌آوردهای چشم‌گیری داشته است.

امیرخان متقی: امارت اسلامی ۲۸ اسد را نیز «جشن» می‌گیرد

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ی حکومت سرپرست، امروز (چهارشنبه، ۲۴ اسد) در مراسمی به مناسبت گرامی‌داشت از سومین سال‌روز پیروزی امارت اسلامی، در کابل می‌گوید همان گونه که امارت اسلامی ۲۴ اسد را جشن می‌گیرد، ۲۸ اسد را نیز گرامی می‌دارد و جشن می‌گیرد.

سه‌سالگی روی‌کارآمدن امارت اسلامی؛ نگاهی به تحولات اقتصادی افغانستان

سقوط نظام‌ها و حکومت‌ها در افغانستان، مورد تکراری در تاریخ معاصر کشور که شام‌گاه یک‌شنبه، ۲۴ اسد ۱۴۰۰ برابر با ۱۵ آگست ۲۰۲۱، یک بار دیگر تکرار شد. این تحول بزرگ سیاسی و نظامی در افغانستان، یک افت بزرگ اقتصادی را به میان آورده بود و فروپاشی نظام اقتصادی و بانکی افغانستان موردی بود که می‌شد بی‌تردید به آن فکر کرد.

سه‌سالگی روی‌کارآمدن ا.ا؛ مجاهد: به هر قیمتی از نظام دفاع می‌کنیم

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی، امروز (چهارشنبه، ۲۴ اسد) در اعلامیه‌ای به مناسبت سومین سال‌روز پیروزی امارت اسلامی در افغانستان، گفته است این حکومت تعهد می‌کند که از نظام اسلامی «قویاً حفاظت و به هر قیمتی از آن دفاع کند.» نظام «جمهوری اسلامی افغانستان» در ۲۴ اسد ۱۴۰۰، فرو پاشید.