ریاست هواشناسی از احتمال بارش شدید باران و سرازیرشدن سیل در هشت ولایت خبر داد

مسئولان ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی حکومت سرپرست، می‌گویند که روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی روان در ولایت‌های نورستان، کنر، ننگرهار، لغمان، لوگر، پکتیا، خوست و پکتیکا، احتمال بارش شدید باران‌ و سرازیرشدن سیل‌، پیش‌بینی شده است.

مسئولان اداره‌ی محیط زیست: امیدواریم افغانستان به نشست «کاپ-۲۹» دعوت شود

مسئولان اداره‌ی ملی حفاظت محیط زیست حکومت سرپرست افغانستان، امروز (سه‌شنبه، ۲۳ اسد) در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی اداره‌های امارتی، می‌گویند که امیدوار اند افغانستان به نشست جهانی «کاپ-۲۹» دعوت شود تا از این کشور و «مردم آسیب‌پذیر» آن نمایندگی واقعی صورت گیرد.

شورای امنیت ملی امریکا: ایران احتمالاً در هفته‌ی روان بر اسرائیل حمله کند

جان کربی، سخن‌گوی شورای امنیت ملی ایالات متحده‌ی امریکا، هشدار داده است که ایران احتمالاً در هفته‌ی روان بر اسرائیل حمله کند و تل‌آویو و متحدانش باید آماده‌ی این حمله باشند. سخن‌گوی شورای امنیت ملی امریکا، این اظهارات را دوشنبه‌شب، ۱۲ آگست، بیان کرده است.

ژنرال فیض حمید، رییس پیشین استخبارات پاکستان بازداشت شد

رسانه‌های پاکستانی، به نقل از ارتش این کشور گزارش داده اند که ژنرال فیض حمید، رییس پیشین استخبارات پاکستان (آی‌اس‌آی)، به اتهام «غصب زمین» و «ربودن اشیای قیمتی» از صاحب یک مجتمع مسکونی، بازداشت شده است. جیو‌نیوز نوشته که بخش رسانه‌های ارتش پاکستان روز دوشنبه، ۲۲ اسد، از بازداشت ژنرال فیض حمید خبر داده است.

کشاورزان در دایکندی: آفت‌های گیاهی به کشت‌زارهای ما زیان‌های هنگفت وارد کرده است

کشاورزان در چندین ولسوالی دایکندی، از شیوع گسترده‌ی آفت‌های گیاهی در کشت‌زارهای شان ابراز نگرانی می‌کنند و می‎گویند که این آفت‌ها به کشت‌زارهای آن‌ها زیان‌های هنگفت وارد کرده است. به گفته‌ی این کشاورزان، حاصلات ده‌ها جریب زمین کشاورزی در نتیجه‌ی حمله و شیوع آفت‌ها نابود شده است.

یک تفریح‌گاه به هزینه‌ی شش میلیون افغانی در کندز به بهره‌برداری رسید

مسئولان محلی در کندز، می‌گویند که یک تفریح‌گاه را در ساحه‌ی «شهرک سر دوره»، واقع مرکز شهر ‎کندز به هزینه‌ی شش میلیون افغانی به بهره‌برداری رسانده اند. گل‌نبی انس، شهردار کندز، می‌گوید که این تفریح‌گاه مزین با ساحه‌ی سبز، ‏چراغ‌های زینتی و چوکی است.