باشندگان غرب کابل از نهادهای امنیتی خواهان تأمین امنیت هرچه بهتر این منطقه اند

بر بنیاد آمار پخش‌شده از سوی فرماندهی امنیه‌ی کابل، در انفجار ماین جاسازی‌شده‌ در یک موتر مسافربری در منطقه‌ی دشت برچی در غرب شهر کابل، یک تن کشته شده است و ۱۱ تن دیگر زخمی شده اند. شماری از خانواده‌های زخمیان این انفجار، با ابراز نگرانی از وقوع هرازگاهی این گونه رویدادها، از نهادهای امنیتی خواهان تأمین امنیت هرچه بهتر این منطقه اند.

یک نهاد در غزنی به افراد دارای معلولیت زمینه‌ی آموزش حرفه‌‌های فنی را فراهم کرده است

اسماعیل، جوانی دارای معلولیت و رو‌ح‌الله، کودک بی‌سرپرست که حرفه‌‌های ترمیم موبایل و آموزش خیاطی را در این کارگاه فرا می‌گیرند، از فراهم‌شدن این فرصت آموزشی خرسند اند. آن‌ها، می‌گویند که با فراغت از این کارگاه می‌توانند برای تأمین نیازمندی‌های اقتصادی خود و خانواده‌های ‌شان در بازار کار کنند.

وزارت فواید عامه: سال گذشته کار ۴۶۸ پروژه در کشور تکمیل شده است

مسئولان در وزارت فواید عامه، امروز (دوشنبه، ۲۲ اسد) در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی اداره‌های امارتی در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، می‌گویند که در سال گذشته‌ی خورشیدی کار ۴۶۸ پروژه شامل بازسازی شاه‌راه کابل_جلال‌آباد، بازسازی پلچک «نانی» ولایت غزنی و برخی پروژه‌های دیگر، تکمیل شده است.

معین وزارت امربه‌معروف: محتسبین حق مداخله در امور شخصی مردم را ندارند

افغانستان یک کشور مستقل است؛ مردم مستقل دارد؛ زیر اثر کسی نیست. با غریبی که دارند، از کسی قرض‌دار نیستند. احکام، فرامین، اصول و قوانین خود را دارند. برای خارجی‌ها می‌گویم که اگر موضوع حجاب را مطرح می‌کنند، این مربوط به خود افغان‌هاست؛ نه در امور شان مداخله می‌کنیم و نه در قوانین و اصول ما مداخله کنند.

یک بند آب به ارزش بیش از سه میلیون افغانی در فراه به بهره‌برداری رسید

مسئولان محلی در فراه، می‌گویند که امروز (دوشنبه، ۲۲ اسد) یک بند کوچک آب در روستای «سربرید» ولسوالی بالابلوک این ولایت، به بهره‌برداری رسیده است. محمدنسیم سرهنگ، رییس احیا و انکشاف دهات فراه، به سلام‌وطندار می‌گوید که این بند آب، در سه ماه به ارزش سه میلیون و ۴۷۰ هزار افغانی ساخته شده است.

بانک مرکزی افغانستان فردا ۱۵ میلیون دالر را لیلام می‌کند

بانک مرکزی افغانستان، اعلام کرده است که به منظور حفظ و ثبات ارزش پول افغانی، فردا (سه‌شنبه، ۲۳ اسد) ۱۵ میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به طور لیلام به فروش می‌رساند. این بانک، از بانک‌ها و شرکت‌های صرافی و خدمات پولی واجدشرایط خواسته است که در این داوطلبی اشتراک کنند.

رویداد ترافیکی در غور دو کشته و پنج زخمی برجا گذاشت

محمد حماس، آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ غور، می‌گوید که صبح امروز (دوشنبه، ۲۲ اسد) در نتیجه‌ی واژگون‌شدن یک موتر مسافربری نوع «فلانکوچ» در روستای «کندیوال» شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت، یک زن و یک کودک جان باخته و پنج تن دیگر به شمول یک زن، زخمی شده اند.

امریکا: آماده‌ی هر گونه پشتیبانی از اسرائیل در برابر حمله‌ی احتمالی ایران هستیم

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، گفته که واشنگتن آماده‌ی هر گونه پشتیبانی از تل‌آویو در برابر حمله‌ی احتمالی تهران است. وزارت دفاع ایالات متحده‌ی امریکا (پنتاگون)، شب گذشته (یک‌شنبه، ۱۱ آگست) در بیانیه‌ای گفته که لوید آستین این موضوع را در گفت‌وگوی تلفنی با یوآو گالانت، همتای اسرائیلی‌اش، بیان کرده است.

سه پروژه‌ی توسعه‌ای به ارزش ۱۲۰ میلیون افغانی در هرات به بهره‌برداری رسید

مسئولان محلی در هرات، تأیید می‌کنند که سه پروژه‌ی توسعه‌ای در این ولایت به بهره‌برداری رسیده است. این پروژه‌ها شامل ساخت جاده، کانال و پل است. نعمت‌الله حسن، شهردار هرات، می‌گوید که این سه پروژه امروز (دوشنبه، ۲۲ اسد) به ارزش ۱۲۰ میلیون افغانی از سوی این اداره به بهره‌برداری رسیده است.