دو تن در فاریاب خودکشی کردند

مسئولان و منابع محلی در فاریاب، تأیید می‌کنند که دو تن در دو روز در این ولایت خودکشی کرده اند. رویداد نخست، روز گذشته رخ داده و در آن یک پسر جوان به نام «نقیب‌الله» در مربوطات ناحیه‌ی دوم شهر میمنه، مرکز فاریاب، به دلیل مشکلات خانوادگی خودش را حلق‌آویز کرده و به زندگی‌اش پایان داده است.

مهاجران افغان در ایران: در هفته‌های پسین تحقیر و خشونت‌های کلامی در برابر مهاجران افزایش یافته است

پس از پخش ویدیوهایی از خشونت فیزیکی نیروهای نظامی ایران در برابر مهاجران افغان، شماری از این مهاجران در گفت‌وگو با سلام‌وطندار می‌گویند که در هفته‌های پسین، تحقیر، توهین، خشونت‌های کلامی و حتا فیزیکی در برابر مهاجران افزایش یافته است.

گفت‌وگوی سلام‌وطندار با ۳۲ جوان؛ ۲۵ تن به تفریح دل‌خواه شان دست‌رسی ندارند

نتیجه‌ی گفت‌وگوی سلام‌وطندار با ۳۲ جوان پسر و دختر در ۱۱ ولایت نشان می‌دهد که ۲۵ تن آن‌ها به تفریح دل‌خواه شان دست‌رسی ندارند. در این گزارش با جوانان در ولایت‌های کابل، جوزجان، تخار، کندز، بامیان، بادغیس، سرپل، فراه، کاپیسا، ننگرهار و فاریاب، گفت‌وگو شده است.

حاصلات «انجیر» در هرات ۴۰ درصد افزایش یافته است

محمدنسیم سحر، آمر امور زراعتی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری هرات، به‌ سلام‌وطندار می‌گوید که امسال بر اساس پیش‌بینی‌های این ریاست، ۱۰ هزار و ۸۵۰ متریک تُن حاصلات انجیر در این ولایت به دست خواهد آمد. آمر امور زراعتی ریاست زراعت هرات، می‌افزاید که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رویداد ترافیکی در بامیان دو کشته و هفت زخمی برجا گذاشت

مسئولان امنیتی در بامیان، تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی یک رویداد ترافیکی در این ولایت، دو تن جان باخته و هفت تن دیگر زخمی شده اند. محمدخوانی رسا، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی بامیان، می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت ۸:۳۰ دقیقه‌ی پیش از چاشت امروز در منطقه‌ی «سران سرخ‌در» مرکز بامیان رخ داده است.

کارزار ویژه‌ی تطبیق واکسین ضدپولیو در پنج ولایت آغاز شد

مسئولان در وزارت صحت عامه، می‌‌گویند که کارزار ویژه‌ی تطبیق واکسین ضد بیماری فلج کودکان (پولیو)، در پنج ولایت آغاز شده است. شرافت زمان امرخیل، سخن‌گوی وزارت صحت عامه، می‌گوید که کارزار ویژه‌ی تطبیق واکسین ضدپولیو امروز در ولایت‌های کندهار، هلمند، ارزگان، زابل و هرات، آغاز شده است.