دو تن در پی لغزش یک کوه در بادغیس جان باختند

صدیق‌الله صدیقی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی بادغیس، می‌گوید که این رویداد امروز (چهارشنبه، ۱۷ اسد) در منطقه‌ی «اکازی‌های» ولسوالی بالامرغاب این ولایت رخ داده است. به گفته‌ی صدیقی، این دو تن در حال بارگیری خاک از یک کوه به داخل یک موتر باربری بودند که در نتیجه‌ی لغزش کوه زیر آوار شده و جان باخته ‌اند.

در ۲۰۲۴ بیش از ۸۰۰ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه‌ی شدید در وزارت صحت ثبت شده است

محمدوزیر حامد، رییس تغذی عامه‌ی وزارت صحت عامه، می‌گوید که از آغاز سال روان میلادی تا کنون، ۸۵۷ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه‌ی شدید و دو میلیون کودک مبتلا به سوءتغذیه‌ی متوسط، نزد این وزارت ثبت شده است. به گفته‌ی او، در سال روان نزدیک به دو میلیون کودک مبتلا به سوءتغذیه‌ی شدید و متوسط درمان شده ‌اند.

اداره‌ی احصائیه و معلومات: تولید ناخالص داخلی افغانستان ۲.۷ درصد افزایش یافته است

مسئولان اداره‌ی ملی احصائیه و معلومات، امروز (چهارشنبه، ۱۷ اسد) در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی اداره‌های امارتی، می‌گویند که تولید ناخالص داخلی افغانستان در سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۲۳ میلیون دالر بوده که در مقایسه با سال گذشته‌ی آن، ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

حاصلات چهارمغز در پکتیا به دلیل معیاری‌نبودن روش برداشت آن کاهش یافته است

شماری از باغ‌داران در پکتیا که در باغ‌های شان چهارمغز کاشته اند، می‌گویند که با روش‌های معیاری برداشت این میوه آشنایی ندارند و این مشکل سبب شده که حاصلات باغ‌های شان کاهش یابد. بازرگانان چهارمغز در پکتیا نیز، می‌گویند که در سال روان بهای چهارمغز در بازارهای این ولایت در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

یحیا سنوار جانشین هنیه تعیین شد

حماس، اعلام کرده که یحیا سنوار، از رهبران ارشد این جنبش، جانشین اسماعیل هنیه تعیین شده است. در بیانیه‌ی حماس آمده است: «فرمانده یحیا سنوار به عنوان رییس دفتر سیاسی جنبش انتخاب شده است و او جانشین فرمانده اسماعیل هنیه می‌شود.» یحیا سنوار، در حالی به عنوان رییس جدید دفتر سیاسی حماس تعیین می‌شود که تنش‌ها در خاورمیانه به دلیل ترور اسماعیل هنیه افزایش یافته است.