مجاهد: سازمان همکاری اسلامی در گسترش روابط افغانستان با کشورهای اسلامی با ا.ا هم‌کاری کند

به دنبال پنجاهمین نشست وزیران امور خارجه‌ی سازمان همکاری اسلامی، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست امارت اسلامی، ابراز امیدواری می‌کند که این نشست به سود افغانستان تمام شود. مجاهد، از این سازمان می‌خواهد که در گسترش روابط افغانستان با کشورهای اسلامی با امارت اسلامی هم‌کاری کند.

ریاست ترافیک به مالکان موترهای شخصی و تکسی زرد دو ماه دیگر برای تغییر رنگ مهلت داده است

شماری از رانندگان در شهر کابل که با موترهای شخصی و تکسی زرد مسافر انتقال می‌دهند، از مسئولان ریاست عمومی پلیس ترافیک وزارت امور داخله، می‌خواهند که در تصمیم توقف فعالیت این موترها بازنگری کنند.

امارت اسلامی از تخفیف‌های تازه‌ی مالیاتی به رستورانت‌ها و تانک‌های تیل و گاز خبر داد

مقام‌های امارت اسلامی و مسئولان وزارت مالیه، امروز (سه‌شنبه، ۱۶ اسد) در یک نشست خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، از یک سلسله تخفیف‌های تازه‌ی مالیاتی بر برخی اصناف خبر دادند. بر اساس تصمیم رهبری حکومت سرپرست امارت اسلامی، مالیه‌ی ثابت تانک‌های تیل و گاز در افغانستان، از ۰.۶ درصد به ۰.۳ درصد کاهش یافته ‌است.

رییس زهکشی و اصلاح زمین وزارت زراعت به کندهار رفت

مسئولان محلی در کندهار، می‌گویند که شیرمحمد حاتمی، رییس زهکشی و اصلاح زمین این وزارت، در رأس هیئتی از کارمندان ریاست زهکشی و اصلاح زمین وزارت زراعت به منظور سروی و ارزیابی زمین‌هایی که نیاز به اصلاح خاک و هموارکاری دارد، به کندهار سفر کرده است.

باشندگان برخی روستاهای ولسوالی دوشی بغلان از دست‌رسی‌نداشتن به برق دولتی شاکی اند

شماری از باشندگان روستاهای «کیله‌گی، قردکه، سنگ‌ سوراخ، نوآباد و دهانه‌ی لرخواب» ولسوالی دوشی بغلان، با شکایت از نداشتن برق دولتی در این روستاها می‌گویند که از سال‌ها به این سو با استفاده از انرژی خورشیدی، برخی از نیازمندی‌های خود را برطرف می‌کنند و با آن هم در زمستان به دلیل کم‌بود نور خورشید، در بی‌برقی به سر می‌برند.

آتش‌سوزی در خانه‌ای در بدخشان جان یک تن را گرفت

مسئولان محلی در بدخشان، می‌گویند که حوالی ساعت ۹:۳۰ دقیقه‌ی پیش از چاشت امروز (سه‌شنبه، ۱۶ اسد) در نتیجه‌ی آتش‌سوزی در یک خانه‌ی مسکونی در مربوطات حوزه‌ی چهارم امنیتی شهر فیض‌آباد، مرکز این ولایت، یک تن جان باخته است. گفتنی است که از زیان‌های مالی ناشی از آتش‌سوزی معلوماتی در دست نیست.

تغییرهای آب‌وهوایی؛ سازمان حفاظت از کودکان: در شش ماه ۳۸ هزار تن آواره شده اند

تغییرهای آب‌وهوایی؛ سازمان حفاظت از کودکان: در شش ماه ۳۸ هزار تن آواره شده اند سازمان حفاظت از کودکان (Save the children)، اعلام کرده است که در شش ماه نخست سال روان میلادی، دست‌کم ۳۸ هزار شهروند افغانستان به دلیل تغییرهای آب‌وهوایی، آواره شده که بیش از نیمی از آنان کودکان اند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ فلسطینی در حمله‌های اسرائیل کشته شده اند

وزارت بهداشت غزه، اعلام کرده که در حمله‌های اسرائیل بر نوار غزه در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۴۰ تن کشته و ۷۱ تن زخمی شده اند. بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز درگیری میان حماس و اسرائیل تا اکنون، بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ تن کشته و بیش از ۹۱ هزار تن زخمی شده اند.