به دنبال ترور اسماعیل هنیه، نگرانی‌ها از تشدید تنش‌ها در منطقه بالا گرفته است

در ادامه‌ی نگرانی‌ها از تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه به دنبال ترور اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در تهران، امریکا از حمله‌ی احتمالی ایران به اسرائیل هشدار داده است. بر بنیاد گزارش آکسیوس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی امریکا، در نشست وزیران امور خارجه‌ی «گروه هفت» گفته است که امکان دارد ایران حمله‌هایی را از روز دوشنبه در برابر اسرائیل برنامه‌ریزی کند.

سیل در زابل جان ۱۰ تن را گرفت

مسئولان محلی در زابل، می‌گویند که در اثر بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب در این ولایت، ۱۰ تن جان باخته اند و یک تن زخمی شده است.

وزارت شهرسازی از منظوری ۵۷ پلان انکشاف شهری در یک سال خبر داد

مسئولان وزارت شهرسازی و مسکن، در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله اداره‌های حکومتی، می‌گویند که در سال گذشته، ۵۷ پلان انکشاف شهری برای ولایت‌ها منظور شده است. حمد‌الله نعمانی، سرپرست این وزارت، می‌گوید که در سال گذشته از ۴۴۳ پروژه‌ی ساختمانی نظارت شده و بیش از سه‌ هزار تخلف شهری، شناسایی و تثبیت شده است.

هفته‌ی تغذیه با شیر مادر؛ پزشکان: هیچ غذایی نمی‌تواند جاگزین شیر مادر شود

در هفته‌ی جهانی تغذیه‌ی با شیر مادر، شماری از پزشکان در شفاخانه‌ی صحت طفل اندراگاندی، می‌گویند که تغذیه‌‌ی نوزادان با شیر خشک، سبب ابتلای آنان به بیماری‌های ساری، عقب‌ماندگی ذهنی و سوء‌تغذیه می‌شود.

شماری از دست‌فروشان زن در کابل: ناداری ما را به دست‌فروشی وا داشته است

نجیبه که هر روز در منطقه‌ی پل‏‌سرخ شهر کابل جوراب و دستمال کاغذی می‌فروشد، می‌گوید که برای تأمین نیازهای شوهر بیمار و هفت فرزندش، ناچار است از صبح تا شام این جا کار کند. نجیبه که از سر ناچاری به دست‌فروشی رو آورده است، می‌گوید که در جریان کار با آزارواذیت خیابانی نیز روبه‌رو می‌شود.

ملل متحد: سیلاب‌های پسین در افغانستان ۸۳ هزار تن را متأثر کرده است

دفتر هم‌آهنگ‌کننده‌ی کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا) در افغانستان، اعلام کرده که سرازیرشدن سیلاب‌ها در می سال روان میلادی در افغانستان، دست‌کم ۸۳ هزار تن را تحت تأثیر قرار داده است. این نهاد، افزوده که بارندگی‌ها در چندین ولایت افغانستان به ویژه غرب این کشور، سبب ویرانی گسترده شده است.