شماری از زنان معتاد به مواد مخدر در کابل: به دلیل مشکلات اقتصادی به اعتیاد رو آورده‌ایم

راحله‌ی ۲۹ساله، یکی از زنان معتاد به مصرف مواد مخدر که حالا دوره‌ی ترک اعتیاد را در مرکز درمانی ویژه‌ی زنان معتاد به مواد مخدر در شهر کابل سپری می‌کند، می‌گوید که شوهرش مواد مخدر مصرف می‌کند و او را نیز وا داشته که مخدر مصرف کند. او که اکنون جایی برای رفتن ندارد، با سه کودکش در این مرکز درمانی شب‌وروز می‌گذراند.

در یک سال ۴۷ قانون برای توشیح از سوی وزارت عدلیه به رهبر امارت اسلامی فرستاده شده است

مسئولان در وزارت عدلیه‌ی حکومت سرپرست امارت اسلامی، امروز (یک‌شنبه، ۱۴ اسد) در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی اداره‌های امارتی، می‌گویند که در یک سال گذشته‌ی خورشیدی، ۱۰۱ عنوان سند تقنینی را که شامل قانون، اصول‌نامه، فرمان، حکم، مقرره، اساس‌نامه و لایحه می‌شود، بررسی کرده اند.

در یک سال کار ساخت چهار بند بزرگ و ۱۱۷ بند کوچک آب تکمیل شده است

مسئولان وزارت آب و انرژی حکومت سرپرست، روز شنبه، ۱۳ اسد، در برنامه‎‌ی تشریح کارکردهای سالانه‌ی این وزارت، می‌گویند که در یک سال گذشته کار ساخت چهار بند بزرگ آب و از ۱۴۰ بند کوچک آب زیر ساخت، کار ۱۱۷ بند از سوی این وزارت تکمیل شده است.

یونیسف: کم‌تر از دوسوم نوزادان در افغانستان تا شش‌ماهگی با شیر مادر تغذیه می‌شوند

صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان، اعلام کرده که کم‌تر از دو‌سوم نوزادان در افغانستان در شش ماه نخست به گونه‌ی انحصاری با شیر مادر تغذیه می‌شوند. این نهاد، افزوده که پس از شش‌‌ماهگی شیر مادر برای تأمین نیازهای غذایی نوزادان کافی نیست و باید دیگر مکمل‌های غذایی به آنان داده شود.