رویداد ترافیکی در فاریاب نُه کشته و سه زخمی برجا گذاشت

عبدالله مرادی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی فاریاب، می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت ۳:۰۰ پس از چاشت امروز (شنبه، ۱۳ اسد) هنگامی رخ داده که یک موتر نوع «سراچه» از سمت جوزجان به سمت فاریاب در حرکت بوده که با یک موتر دیگر در مربوطات ولسوالی اندخوی برخورد کرده است.

پاکستان گذرگاه تورخم را به ‌روی تردد موترهای باربری بی‌مدرک تاجران افغان بسته است

پس از منع تردد موترهای باربری بی‌‌مدرک موقت در گذرگاه مرزی تورخم از سوی پاکستان، مسئولان اتاق مشترک تجارت و صنایع افغانستان-پاکستان، می‌گویند که پس از اول آگست گذرگاه تورخم به‌ روی موترهای باربری که سند تردد موقت نداشتند، بسته شده است. نقیب‌الله صافی، رییس اجرایی این اتاق، … برای دریافت سند تردد موقت داده شود.

مهاجران افغان در ایران: از ترس بازداشت، «مخفیانه» کار می‌کنیم

شماری از مهاجران افغان که برای دریافت کار به ایران رفته اند، می‌گویند که پس از بازگشت امارت اسلامی به قدرت، به دلیل بی‌کاری افغانستان را ترک کرده اند. آن‌ها، می‌افزایند که از ترس بازداشت از سوی پلیس ایران، مخفیانه کار می‌کنند.

حمله‌ی اسرائیل به کرانه‌ی باختری؛ پنج تن به شمول یک فرمانده حماس کشته شدند

رسانه‌های بین‌المللی، گزارش داده که در تازه‌ترین حمله‌ی هوایی اسرائیل در کرانه‌ی باختری پنج تن به شمول یک فرمانده حماس کشته شده اند. ارتش اسرائیل نیز، اعلام کرده که در این حمله یک هسته‌ی شبه‌نظامیان را در اطراف شهر «طولکرم» در کرانه‌ی باختری هدف قرار داده است.

کاهش علاقه‌مندی به مطالعه؛ شماری از جوانان: انگیزه‌‌ای به مطالعه نداریم

سلام‌وطندار برای بررسی میزان مطالعه میان جوانان و علت‌های کاهش انگیزه در آنان، گفت‌وگویی را با ۶۸ جوان شامل ۶۶ دانش‌جو و دو دانش‌آموز انجام داده که نتیجه‌ی آن نشان می‌دهد میزان علاقه‌مندی به مطالعه در بیش از نیمی از این جوانان کاهش یافته است. در این گفت‌وگو ۴۱ دختر بازمانده از تحصیل و ۲۷ پسر در ولایت‌ها شرکت کرده اند.

برق‌گرفتگی در غزنی جان یک کودک را گرفت

مسئولان محلی در غزنی، تأیید می‌کنند که برق‌گرفتگی در این ولایت جان یک کودک را گرفته است. خالد سرحدی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی غزنی، می‌گوید که بامداد امروز (شنبه، ۱۳ اسد) یک کودک ۱۳ساله در روستای «گاری» ولسوالی گیلان این ولایت، دچار برق‌گرفتگی شده و جانش را از دست داده است.

امریکا ناوهای جنگی بیش‌تری به خاورمیانه می‌فرستد

وزارت دفاع امریکا (پنتاگون)، اعلام کرده که این کشور برای دفاع از اسرائیل و پاسخ‌گویی با تهدیدهای احتمالی ایران و گروه‌های نیابتی آن، هواپیماها و کشتی‌های جنگی بیش‌تری به خاورمیانه می‌فرستد. خبرگزاری رویترز، گزارش داده که که لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، روز گذشته دستور ارسال ناوها و جنگنده‌های بیش‌تر به خاورمیانه و اروپا که امکان ساقط‌کردن موشک‌های بالستیک را دارند، صادر کرده است.