گفت‌وگوی سلام‌وطندار با ۳۵ زن؛ «همه به من می‌گویند پیر شده‌ای»

سلام‌وطندار با ۳۵ زن در سراسر کشور در باره‌ی دوران «بلوغ و جوانی» شان گفت‌وگو کرده است. این زنان، می‌گویند که نفهمیدند دوران جوانی شان چه گونه گذشت. زنان گفت‌وگو‌شده، به خاطر ازدست‌دادن این مرحله‌ی مهم زندگی خود نگران اند و هم‌چنان آنانی که این مرحله‌ی زندگی شان را از دست داده اند، مأیوس هستند و رنج می‌برند.

گرمای شدید؛ روزانه بیش از ۳۰۰ تن به شفاخانه‌ی انتانی مراجعه می‌کنند

هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کابل و شماری دیگر از ولایت‌های افغانستان، پزشکان در شفاخانه‌ی انتانی در کابل، می‌گویند که بیماری‌های ناشی از گرمای شدید نیز افزایش یافته است. اسهالات، محرقه، تب، سرفه و گونه‌های زردی، از جمله‌ بیماری‌هایی هستند که با افزایش دمای هوا، بیماران بسیاری را راهی شفاخانه‌ها و مرکزهای درمانی کرده است.

رویداد ترافیکی در بامیان پنج کشته و دو زخمی برجا گذاشت

عبدالصبور فرزان سیغانی، سخن‌گوی والی بامیان، می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه‌ی پیش از چاشت امروز هنگامی رخ داده که یک موتر نوع «کرولا» در ساحه‌ی «پایموری» با یک موتر باربری برخورد کرده است. سخن‌گوی والی بامیان، می‌افزاید که این موتر از کابل به سمت ولسوالی شیبر در حرکت بوده است.

فعالیت دو کارخانه در کندهار پس از ۴۵ سال از سر گرفته شد

فعالیت دو کارخانه‌ی تولیدی بزرگ در کندهار، پس از ۴۵ سال از سر گرفته شده است. محمدسلیم صابر، مسئول یکی از این کارخانه‌ها که در بخش تولید رخت دوباره فعال شده ‌است، می‌گوید که در این کارخانه نزدیک به سه هزار ماشین موجود است؛ اما از این میان تنها ۴۰۰ ماشین فعال شده‌ است.