«در فامیل هشت نفر هستیم، ۷۰ تا ۸۰ افغانی درآمد دارم»

در گوشه‌ی دیگر کابل، با شهروند دیگری به نام فرید روبه‌رو می‌شوم. او که نان‌آور یک خانواده‌ی هشت‌نفره است، پس از سرزدن آفتاب با کراچی تک‌چرخش از خانه بیرون می‌شود و تلاش می‌کند که تا پایان روز بار بیش‌تری از مردم را بکشد و پول بیش‌تر در آورد؛ اما می‌گوید که بیش‌تر روزها حتا نمی‌تواند ۱۰۰ افغانی کار کند.

نمایش‌گاه محصولات کشاورزی و صنایع دستی در کندز گشایش یافت

مسئولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کندز، می‌گویند که در نمایش‌گاه دوروزه‌ی محصولات کشاورزی و صنایع دستی که در چمن شهرداری این ولایت گشایش یافته است، باغ‌داران، کشاورزان و دام‌داران در ۸۰ غرفه تولیدات و فرآورده‌های شان را به نمایش گذاشته اند.

کشته‌شدن هنیه؛ خامنه‌ای: انتقام می‌گیریم؛ امریکا: در صورت حمله به اسرائیل از آن دفاع می‌کنیم

سیدعلی خامنه‌ای، رهبر مذهبی ایران، در واکنش به کشته‌شدن اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس، گفته که اسرائیل با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برایش فراهم کرده است. خامنه‌ای، افزوده که هنیه در حریم ایران کشته شده و این کشور خون‌خواهی او را وظیفه‌ی خود می‌داند.

شهروندان می‌توانند در بدل ۸۰۰۰ دالر صاحب زمین شوند؛ گفت‌وگو با سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

این پالیسی ماست؛ شهرک‌هایی که می‌سازیم، به حکومت تسلیم می‌کنیم و تکمیل کار آن مربوط به این وزارت است؛ اما دولت می‌تواند به کارمندان خود در اقساط طولانی‌مدت خانه توزیع کند. یا مثلاً در کابل جدید، شرکت توسعه‌دهنده در حال توزیع زمین به مردم است. شهروندان می‌توانند در بدل حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دالر صاحب زمین شوند.

افغانستان سال گذشته به ارزش ۱۰ میلیارد دالر تبادل تجاری داشته است

وزارت صنعت و تجارت، اعلام کرده که افغانستان در یک سال پسین، به ارزش ۱۰ میلیارد دالر تبادل تجاری داشته است. مسئولان این وزارت، امروز (چهارشبنه، ۱۰ اسد) در برنامه‌ی حساب‌دهی دولت به ملت گفته اند که افغانستان در یک سال گذشته به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ هزار دالر صادرات و به ارزش بیش از هشت میلیارد دالر واردات داشته است.

ایران می‌خواهد روابط با امارت اسلامی را در بخش‌های مختلف گسترش دهد

محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، گفته که برقراری روابط مثبت و سازنده با کشورهای همسایه بخش مهم سیاست خارجی امارت اسلامی را تشکیل می‌دهد. او، این موضوع را در دیدار با احمد وحیدی، وزیر داخله‌ی ایران، مطرح کرده و افزوده که امارت اسلامی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان در برابر دیگر کشورها استفاده شود.

اسماعیل هنیه در تهران ترور شد

سپاه پاسداران ایران، در بیانیه‌ای اعلام کرده که اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس، در تهران مورد حمله قرار گرفته و کشته شده است. خبرگزاری ایسنا، به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران گزارش داده که هنیه و یکی از محافظان او بامداد امروز در محل سکونتش در تهران کشته شده است. اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس روز گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رییس‌جمهور جدید ایران، به این کشور رفته بود.