باشندگان شماری از ولایت‌ها با محدودیت دست‌رسی به آب آشامیدنی روبه‌رو اند

هم‌زمان با نگرانی اتحادیه‌ی اروپا از گسترش بحران کم‌آبی در افغانستان، باشندگان شماری از ولایت‌ها از دست‌رسی‌نداشتن به آب آشامیدنی شکایت دارند. سهیلا، باشنده‌ی دشت‌برچی، می‌گوید که باشندگان این منطقه از دو سال به این سو  با کم‌بود آب آشامیدنی روبه‌رو اند و این مشکل با گذشت هر روز بیش‌تر نیز می‌شود.

نمایش‌گاه کتاب «اقرا» در کابل گشایش یافت

نمایش‌گاه سه‌روزه‌ی کتاب زیر نام «اقرا» از سوی یک شرکت خصوصی به هم‌کاری وزارت اطلاعات‌و‌فرهنگ و شهرداری کابل به هدف رشد فرهنگ کتاب‌خوانی و ایجاد انگیزه برای مطالعه در میان شهروندان، امروز در کابل گشایش یافت.

رویداد ترافیکی در هرات؛ هفت عضو یک خانواده جان باختند

در یک رویداد ترافیکی در شاه‌راه هرات- ادرسکن هفت عضو یک خانواده به شمول زنان و کودکان جان باخته اند. عبدالله انصاف، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی هرات، می‌گوید که پس از چاشت روز گذشته -یک‌شنبه، ۷ اسد- یک موتر نوع «سویفت» در شاه‌راه هرات- ادرسکن با یک موتر نوع «مازدا» برخورد کرده است.

محمد عبدالکبیر برای شرکت در مراسم تحلیف پزشکیان به ایران رفت

محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رییس‌جمهور جدید ایران، به آن کشور رفته است. او، در جریان این سفر سه‌روزه در باره‌ی گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و بازرگانی و حل مشکلات مهاجران افغان با مقام‌های ایران نیز، گفت‌وگو خواهد کرد.

اردوغان به اسرائیل هشدار جنگ داد؛ تل‌آویو تهدید به سرنوشت صدام کرد

هم‌زمان با شدت‌گرفتن درگیری‌ها در نوار غزه و افزایش تنش‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه، گفته که کشورش ممکن برای دفاع از مردم فلسطین وارد اسرائیل شود.او،
این موضوع را روز گذشته در نشست حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه مطرح کرده است.