بازرگانان میوه‌ی تازه در کندهار از افزایش تعرفه‌های گمرکی از سوی پاکستان شاکی اند

شماری از بازرگانان میوه‌ی تازه در کندهار، با شکایت از افزایش تعرفه‌های گمرکی بر میوه‌های صادراتی افغانستان از سوی پاکستان، می‌گویند که افزایش تعرفه آن‌ها را متضرر کرده است. به گفته‌ی آن‌ها، تعرفه‌ی گمرکی روی یک لاری میوه‌ی تازه‌ی صادراتی به پاکستان، از ۳۰۰ هزار کلدار پاکستانی به ۷۰۰ هزار کلدار افزایش یافته است.

نمایش‌گاه هنری «مخمل خیال» در کندز برگزار شد

مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ کندز، می‌گویند که به منظور قدردانی از کارکردهای هنری «عزیز سوران»، یک تن از هنرمندان افغانستان، اثرهای هنری او را زیر نام «مخمل خیال» امروز به نمایش گذاشتند. به گفته‌ی مسئولان، در این نمایش‌گاه حدود ۵۰ اثر هنری (نقاشی) از موضوع‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

قرارداد نصب ۳۳ اسکنر در گمرک‌ها با یک شرکت داخلی امضا شد

قرارداد نصب ۳۳ اسکنر در گمرک‌ها میان ریاست عمومی اداره‌ی امور، وزارت مالیه و یک شرکت داخلی در کابل امضا شد. مسئولان در ریاست عمومی اداره‌ی‌ امور، در هنگام امضای این قرارداد، گفتند که قرار است این اسکنرها به ارزش بیش از ۱۱۳ میلیون دالر در ۱۲ گمرک نصب شوند.

یافته‌های سلام‌وطندار؛ شمار داوطلبان کانکور به نصف کاهش یافته است

پس از حاکمیت امارت اسلامی، افغانستان سومین دور کانکور را برگزار کرد که دومین کانکور بی‌حضور دختران بود. یافته‌های سلام‌وطندار نشان می‌دهد که با وجود تحولات پسین و محدودیت‌های آموزشی بر دختران، شمار شرکت‌کنندگان پسر نیز کاهش یافته است. در ۱۳۹۹، شمار شرکت‌کنندگان کانکور بیش از ۲۴۰ هزار تن بود.

یک باشنده‌ی هرات مکتبی ابتدایی ساخت

مسئولان ریاست معارف هرات، می‌گویند که یک مکتب ابتدایی زیر نام «ابوسعید خدری (رح)» در روستای «ده‌ لته»ی ولسوالی پشتون‌زرغون این ولایت، به بهره‌برداری رسیده است.

رقابت‌های نیزه‌زنی با اشتراک ۲۱۶ ورزش‌کار در غزنی برگزار شد

رقابت‌های نیزه‌زنی با اسب، با اشتراک بیش از ۲۰۰ ورزش‌کار از چهار ولایت در غزنی برگزار شد. مسئولان محلی در غزنی، می‌گویند که در این رقابت‌ها ۲۱۶ ورزش‌کار از چهار ولایت در ترکیب ۱۸ تیم اشتراک داشتند و با قهرمانی تیم ولایت پکتیکا به پایان رسید.

ترکمنستان فضل‌محمد صابر را به عنوان کاردار سفارت امارت اسلامی پذیرفت

وزارت امور خارجه‌، اعلام کرده که رشید مردوف، وزیر امور خارجه‌ی ترکمنستان، فضل‌محمد صابر را به عنوان کاردار سفارت امارت اسلامی در عشق‌آباد، پایتخت این کشور پذیرفته است. مردوف ابراز امیدواری کرده است که با تلاش‌های مشترک دیپلماتیک دو طرف، به زودی کار عملی «پروژه‌های تاپی، تاپ و راه آهن تورغندی_هرات» آغاز شود.